duminică, 28 octombrie 2007

inca o lectie

Prima reactie a fost sa ma intreb: la ce-i trebuie lui Marius sa cunune si sa boteze cand stiu foarte bine in ce gaura financiara este de cand cu propria nunta, cu masina, cu casa ...Nu-l intelegeam dar m-am dus cu ei ,ca sora de nas ce ma aflu.

Am ajuns la fini . O familie simpla , curata , cu frica de Dumnezeu. A inceput sa mi se faca rusine. Rusine de felul cum putusem sa gandesc .

Asta pentru ca uitasem ca unii oameni pot fi altfel , ca nu se gandesc sa-si faca nu stiu ce relatii sau sa se umple de bani in urma evenimentului ....ci pur si simplu au nevoie de nasi care sa-i calauzeasca, sa fie alaturi de ei .

Imi cautasem cursurile de teologie ( da, am si astfel de cursuri dar asta e alta poveste ) sa-mi amintesc despre aceste Sfinte Taine .

Prin Botez ne curatim de pacatul stramosesc si personal prin intreita cufundare in apa sfintita si ne nastem duhovniceste la o viata noua, ne renastem, dobindim calitatea de fii ai lui Dumnezeu .

Sfantul Mir este lucrarea sfanta prin care cel botezat se unge cu Sfantul Mir la toate organele simturilor :la frunte, gura,ochi,urechi,piept,maini si picioare pentru a se pecetlui si intari cu darurile Duhului Sfant si a se pune in slujba lui Dumnezeu .


Cununia este Taina sfanta in care mirele si mireasa primesc , prin rugaciunile preotului ,harul lui Dumnezeu care binecuvanteaza si intareste insotirea si unirea lor .


Naşii sunt în acelaşi timp şi martorii, şi chezaşii . Martori — pentru că vor putea adeveri la nevoie oricînd şi înaintea oricui că au fost de faţă la botezul finului lor şi chezaşii sau garanţii, pentru că pe temeiul credinţei lor, pe care o mărturisesc în locul copilului ce se botează, se săvîrşeşte sfîntul botez.
Fiind de faţă la botez, naşii se leapădă în locul pruncului, ce se botează, de stăpînirea satanei si făgăduiesc că cel ce se botează se uneşte cu Hristos şi va trăi împreună cu El. Pruncul e dus la biserica pagan si se intoarce acasa crestin.


In cazul cununiei ,nasii au acelasi rol : ei sunt martori si garanti ai temeiniciei fagaduintelor facute de viitorii soti unul fata de altul si ai trainiciei legaturii pentru tot restul vietii.

Mi-a placut ca si parintele le-a explicat semnificatia Sfintelor Taine si responsabilitatea pe care o au .

Ne-am intors la fini acasa.Ma uitam la ei si le citeam bunatatea din priviri .Intelegerea domnea in casa lor. Pana si putinele persoane invitate parca le semanau .


In acea zi am ascultat manele si nu m-a deranjat !
In acea zi am fost partasa la bucuria lor .
In acea zi am stat printre oameni buni si mi-am dorit sa fiu ca ei .
In acea zi am mai primit o lectie .



three in a row

1 comentarii:

Lamya777 spunea...

bucuria celor simpli, bucuria simpla este cea mai curata dintre toate. fiecare are alt standard de fericire, are nevoie de alte chestii pentru a fi fericit...este atat de frumos sa vezi fericirea/bucuria in forma ei simpla, asa cum sunt sigura ca ai vazut-o la botez, in ochii parintilor...