miercuri, 25 noiembrie 2009

Miracolul de la etajul 1

Dupa ora 4 răman cam singură pe la birouri.Telefoanele se opresc din vuiet, agitaţia se potoleşte iar tăcerea înghite coridoarele lungi şi reci.
Eu răman şi-mi continui în tihnă lucrul, cu ţăcănitul tastelor, o vioara la radio şi o ultimă gură de cafea. Într-una din astfel de dupa-amieze, cand ziua se îngană cu seara m-a atras afară o lumină de un roşu aprins , ca o firmă luminoasă care cuprinsese întregul etaj în culoarea flăcărilor.
Am iesit in uşă şi-am văzut minunea: soarele, o minge incandescentă îşi trimitea săgeţi roşiatice prin ferestrele mari pironind un tablou cu lalea îmbujorată şi licăriri de lumină sangerii se revărsau pe gresia marmorată şi pe zidurile albicioase din rigips. Simţeai că patrunzand in acea lumină plonjezi intr-o carte a lui Ray Bradbury sau te trezeşti mic, înapoi acasă , în faţa bradului împodobit cu steluţe roşii, verzi , albastre şi a instalaţiei ce făcea clip-clip . Ori într-o nava spaţială de unde priveşti cu uimire aurora ta boreală.
Descoperisem o fantă in timp, o evadare către locuri ravnite pe calea deschisă de holurile purpurii. Am părăsit apoi fabrica gandindu-mă la ziua de luni cand speram să revăd acel apus uluitor.
Cerul devenise rumen şi l-am urmarit pană cand griul oraşului şi munţii de blocuri au încercat să-l ascundă. Am ales un drum ocolitor, printre ochii de pisică ai maşinilor , vrand să iau cu mine ca într-o ultima sorbitură minunea din care nu mai rămăsese însă decat o simplă idee rozalie.











14 comentarii:

pantacruel spunea...

dar unde lucrezi dumneata, la muzeu? in neverland? unde? :p

aladin spunea...

Cred ca treisprezecele(cu noroc)de pe poze a fost de vina.

anette spunea...

astfel de momente ne insenineaza viata,ne oprim uneori din alergarea asta nebuna a timpului pentru a admira un apus de soare sau un zbor de fluture, pentru a ne incalzi la primele raze ale unei dimineti insorite de vara sau pentru a mirosi o floare si asta ne umple de energie si de buna dispozitie.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Panta, avand in vedere ca sunt anumite persoane care se etaleaza de parca ar fi impaiate, am putea alege prima varianta :D.

https://incertitudini2008.blogspot.com spunea...

Ma bucur mult pentru tine, Anielle!
Nu te intalnesti de prea multe ori in viata cu asemenea clipe!!!

razvan spunea...

La munte se pare ca s-a vazut si mai bine, imi imaginez cum arata chestia asta pe platoul Bucegilor...:)

Una peste alta, poate a fost un semn care sa-ti aminteasca ca dincolo de rutina zilnica, mai exista si altceva:)

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Observ ca esti atent la detalii, Aladin :).

delaskela spunea...

admirabil

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Anette, sunt zile in care eu si colegele mele uitam sa ne mai oprim din lucru si ne salveaza o intrerupere de curent .Momentul meu de respiro a fost insa unul aparte, nu o simpla pauza de cafea :).

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Gina, a fost intr-adevar un moment special dar nu cred ca trebuie sa cauti prea mult astfel de clipe ci sa fi dispus sa le vezi. Imposibil sa nu se iveasca ceva special.
O zi insorita iti doresc. Cu un soare ca al meu :).

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Razvan, nu ma omor dupa munte dar pentru o astfel de priveliste as dori sa ma rup intr-o zi de oras .

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Sa-l fi vazut in realitate, Sorin!

Cristian Lisandru spunea...

"Descoperisem o fantă in timp, o evadare către locuri ravnite pe calea deschisă de holurile purpurii" - combinaţia dintre text şi fotografii a fost formidabilă...

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Cristian, de obicei sunt impotriva fotografiilor exemplificatoare/ajutatoare .Imi place mai mult sa las cititorul sa isi imagineze singur dar de data asta nu m-am putut indura de ele.