miercuri, 11 noiembrie 2009

I finally did it !

Dimineaţă . Intru in coafor , mă uit in jur încercand s-o localizez pe tipa care mă tunsese de atatea ori. Nu ştiam cum o cheamă. Întreb de domnişoara creaţă.
Se uită una la alta şi apoi concluzionează:
Loredana trebuie să fie !Păi nu mai lucrează demult. E in prenatal.
(A, bun. Între două tunsori de-ale mele oamenii mai fac şi copii).

Puteţi să rămaneţi acum dacă vreţi.
La cine ?

La mine de exemplu.

Am măsurat-o rapid. Tinerică, faşneaţă.
Ok!
Începu să imi acopere umerii şi să mă întrebe ce-aş dori răsfirandu-mi parul.
Aţi incercat cumva un roşu?
Cu alte cuvinte : renunţaţi la experimente acasă că nu vă ies!

O ucenică mai tanăra se postă langă noi şi asistă plină de interes, sucindu-se după ea cand ii stătea in calea vizuală căci nu voia să-i scape nici un amănunt.

O alta, mai negruţă, spărgand în dinţi seminţe, le intrebă pe toate colegele dacă vor ceva de la Mcdonalds. A mea nu vru şi continuă să-mi prindă cu grija părul in agrafe.
La cateva scaune mai la dreapta, coafeza in varstă care îmi arsese mie acu multe veacuri părul cu un permanent, cu toate că promisese că nu o s-o facă. Ea nu mă mai ştie dar eu nu pot să uit şi o evit. Mai am pe listă una care m-a tuns exact in stilul pe care il stie ea (mami îmi spunea ca de multe ori a plecat plangand de la coafor pentru că una le spunea ea că doreşte şi alta ii făceau. Cred că sunt setate pe un anumit tip de tunsoare) .

De asta prefer fetele astea mai tinere. Ele par să asculte şi doleanţa clientului.
Intră o doamnă sărită de 50 de ani. Se duce la renegata mea( observ ca avem preferinţe - eu pentru cele tinere, cele in varstă pentru cele de-o seama cu ele, gandindu-se probabil ca au mai multă experienţă ) .
Aceasta ii raspunde:
Sa nu fiţi pe grabă că o mai am şi pe doamna de pe canapea.
Da, nici o problemă, merg alături să cumpăr nişte nasturei şi revin.
Revine , se dezbracă de palton şi se asează cuminte , aşteptandu-şi randul.

(Ba eu sunt pe grabă, că-s fugită de la servici şi dacă vine şeful meu şi nu-s acolo o să auziţi pană aici urlete. Şi uite cum fetişcana asta m-a inţeles fără să îi fi menţionat. Şi cat de iute îi merge foafeca).
E mult dacă iau atat ?arătandu-mi vreo 5 cm din lungimea părului.
Nu e , taie-l că nu mai suport să-l car !

Negruţa se intoarce de la Mc cu vreo 3 pungi, se bagă dupa tejghea şi incepe să infulece iar tot coaforul fu patruns de un miros de hamburger, acoperindu-l pe cel de spuma de păr sau fixativ. Alta, in varstă şi plinuţă dispare cu prada în spate pentru a o devora.

Ucenica priveşte în continuare faşcinată de viitoarea ei meserie.O alta dă la mană doamnei care ceruse răbdare, bigudiuri ca nişte sărmaluţe mici, subţiri şi reuşise să umple cu calm, fără grabă, jumătate de cap de doamnă(tot inaintată în varstă).

Îmi place să îmi perie cineva părul , mă cuprinde o stare de moleşeală şi mai că m-ar lua somnul(mai ales cand mă şi spală la cap) . Şi stand aşa, pe scaun, acoperită cu două huse mi-am dat seama de un lucru: cum ţin eu cu dinţii de anumite locuri, de o anumită infaţişare , cum mi-e teamă de schimbările majore, cum nu vreau să renunţ la unele obiceiuri. Aici am venit dintotdeauna. Şi aici se coafa pe vremuri mami iar eu asteptam cuminţică şi cand işi făcea manichiura, imi dădea şi mie tanti aia cu un strat colorat pe unghiuţe.
Odata, ducandu-mă cu ea la coafor într-un ajun de An Nou, am dat peste Capra şi mami a cerut nişte flori din hartie creponată din pomul împodobit. Eu am parat-o lu tati că i-a dat un nene flori şi s-au ciorovăit vreo două săptămani pe tema asta pană cand mami şi-a dat seama despre ce flori vorbesc.

Tunsoarea îmi fu gata. Şi numai 20 ron. Şi în timp ce îmi puneam eşarfa, bucuroasă c-am scăpat ieftin şi că-mi stă şi bine pe deasupra, o aud pe vecina proaspăt venită plangandu-se in timp ce coafeza îi pulveriza fas-fas-părul :
Miroase a ceapă !
Explicaţia coafezei plinuţă şi în varstă: ei, e de la soluţia aia de permanet, de unde să miroasă a ceapă?
Explicaţia mea: coafeza uitase să se spele pe maini dupa ce îngurgitase cheesburger-ul în spate.

Ucenica mă privi admirativ.Nu ştiu dacă pe mine sau ,,capodopera"executată de cunoscătoare.
Ieşind pe usă am simţit că parcă venise primăvara acum după ce scăpasem de păr; cateva claxoane imi confirmară părerea că arat bine, că doar nu voiau să îmi atragă atenţia că am traversat printr-un loc nepermis sau că lăsasem maşina aproape in stradă.
Mi-am sunat apoi verişoara să îi spun cat m-a costat tunsoarea la mine la "cooperativa" cum îi place să mă tachineze. Ea are părul scurt şi a dat 40 ron la salon de fiţe. Uite aşa fac eu economie;).

4 comentarii:

https://incertitudini2008.blogspot.com spunea...

Anielle, tipele astea sunt surori. In toate orasele. M-am dus cu doua fotofrafii- fata/profil. A iesit tot ce-a vrut dumneaei.
Odata , aveam serbare. Si par lung. Ea zice- incercam un coc. Eu- uimita. Provocata, accept. Cand am intrat in hol, sotul intreaba- chiar tu esti?
Am descurcucat foarte greu claia de pe cap, m-am spalat si..am intarziat la serbare.
Ce sa zic?
O zi buna!

delaskela spunea...

citind imi tot rasarea in minte expresia aceea tandru resemnata a piciului dintr-o reclama ohland...of, fetele astea

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Asta da iscusinta, Gina! Sa reuseasca sa te faca de nerecunoscut :D.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Sorin, iar eu mi-am amintit replica unui amic referitoare tot la noi, fetele:
"imi place grija voastra pentru a va dichisi":).