sâmbătă, 24 octombrie 2009

Dintr-un jurnal

"Casa lui Mozart. Soare. Emotii. O curte mica interioara, cu un indicator pe care scria "W.A.Mozart.". Urcam scarile. N-am vrut sa ma duc in grup. Nu-mi place sa vizitez locuri dragi in grup. Sunt eu si Baba, operarorul. La capatul unui mic coridor, apartamentul lui Mozart. Treptele scarii sunt tocite, de atunci. Am o senzatie de frison gandindu-ma ca pasesc pe urmele lui. La intrare, un birou cu vederi, carti, bibelouri kitsch sau nu. Trec mai departe in prima camera, alba, fara mobile, doar cu cateva mese cu sticla in care sunt expuse partituri patate de vin rosu. Ferestrele sunt deschise. E primavara. Oamenii se plimba prin casa lui Mozart uitandu-se la niste pereti goi cu respect si emotie. Toti au casti la care asculta singurul lucru viu de acolo, muzica lui. Imi pun castile pe urechi si ma uit pe fereastra, in soare: o strada veche, de cate ori o fi privit-o asteptand sa vina cineva? Nu ma pot dezlipi de pervaz si simt o emotie dulce de dor de el. Am lacrimi care-mi curg penibil pe obraz, lumea se uita putin ciudat. Au dreptate, e cam nefiresc, cam nepotrivit. Dar asa sunt eu. Ma sterg, zambesc stanjenita si vreau sa plec, dar raman inca putin in acea senzatie de soare si pur si simplu eternitate. E atat de viu si bucuros, si invingator, si inaltator, si...Imi scot castile de pe urechi, ma indrept spre iesire . Unul din domnii care pazesc muzeul ma priveste complice si se inclina in fata mea. Ma simt prost, cu siguranta m-a vazut plangand, dar caldura lui ma face sa-i zambesc. Suntem complici pe viata. Amandoi il iubim. "
Oana Pellea - Jurnal

6 comentarii:

spera spunea...

Ce frumos ai scris! Felicitări!

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Ce frumos a scris ea, Oana Pellea, Spera. Eu doar am copiat un fragmnent care mi-a placut, gandindu-ca ca probabil astfel de emotii as incerca si eu vizitand casa lui Beethoven :).

spera spunea...

am văzut tîrziu, dar cred că şi tu ai fi scris tot aşa sau şi mai şi.

https://incertitudini2008.blogspot.com spunea...

Anielle, tu chiar gasesti muzica in toate!!!
Imi place Oana Pellea- si artista si scriitoarea.
O seara frumoasa!

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Gina, insasi viata mea e o muzica. Ceva cam trista in ultima vreme, ce-i drept.
O saptamana senina iti doresc!

Fleur du May spunea...

Superb, citind acest paragraf parca m-a cuprins o stare de reverie..
Multumesc.

Mi-a fost dor sa te "vizitez",Anielle. Am avut calculatorul stricat..am pierdut aproape tot de pe el..muzica se recupereaza, insa pozele..nu:(
ASta este, viata merge inainte si lucrurile frumoase nu ni le va sterge nimeni din inima.
Sa ai o zi frumoasa.