duminică, 29 martie 2009

Agale prin Ploiestiul meu cel drag





































Ne gandisem sa petrecem aceasta ora a Pamantului cu lumanarele dar mai apoi o plimbare prin Ploiesti ni s-a parut mai potrivita.Si nu cu masina (pentru ca ce-am fi facut daca inchideam lumina dar poluam aerul ? ) ci pe jos si am luat-o usor la pas.
La ora 8.30 pm luminile de pe bulevardul principal din oraselul nostru s-au stins ; Catedrala Sf. Ioan era absorbita de intuneric, Palatul Culturii ,majestos si tacut ,misterios si intunecat , Casa Alba dormea iar Hotelul Central oprise toate acele lumini care de ceva vreme ii coloreaza fatadele.

Era lume putina pe strazi si era liniste de parca am fi fost cu totii partasi in taina la o conspiratie .Deparca puneam cu totii la cale un plan : hai sa salvam Pamantul !

Ne-am indreptat catre cladirea Tribunalului si apoi spre linia de tramvai in dorinta de a ne potoli pofta de dulce.Cofetaria era inchisa asa ca ne-am continuat drumetia trecand pe langa singurul arbore de Sequoia din oras ,salutand din mers statuia lui Toma Caragiu -aflata in vecinatatea teatrului ce-i poarta numele , am vazut magnolie imbobocita si-am ajuns apoi la Halele Centrale unde ,piatra cubica inca existenta pe paviment m-a indemnat sa imi inchipui cum arata oraselul nostru in vremuri de odinioara cand se circula cu trasura.
Trecuse de ceva timp ora dedicata Pamantului cand am decis sa ne intoarcem spre casele noastre dar cu toate ca imi luasem incaltari comode , ma dureau picioarele asa ca am luat autobuzul.Recunosc ,sunt ani de zile de cand nu am mai mers cu un mijloc de transport in comun .Mi-am sprijinit pentru cateva momente capul pe geam si gandurile-mi au prins aripi catre perioada in care faceam naveta si ma trezeam la 5 dimineata ca sa schimb doua autobuze pana la servici;pe cand imi faceam vise si imi doream mai mult de la viata .Vremurile s-au schimbat si noi odata cu ele . Iar multe din vise mi le-am indeplinit .

4 comentarii:

bubu spunea...

unde e arborele de Sequoia?

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Bubu ,
Arborele se afla in curtea Muzeului Memorial „Paul Constantinescu” (str. Nicolae Bălcescu nr. 15)-cum te duci catre gara de Sud ,pe stanga ,pana in Tribunal.
Arborele se afla in regim de protectie si conservare ca si un alt arbore unicat din municipiul Ploiesti -arborele pagodelor -Gingko biloba L. care se afla pe B-dul Independenţei nr. 21.
Este o specie relictă originară din China, nordul Indiei şi Nepal, în Europa
cultivându-se începând din secolul al XVII-lea. Botaniştii l-au introdus în anul 1600 în
Olanda şi în 1974 în Anglia. După 1920 a fost descoperit în stare sălbatică în munţii din
sud-vestul Chinei, în regiuni greu accesibile omului. Este cea mai veche specie de
plante, din punct de vedere evolutiv are peste 160 milioane de ani.
Pe acesta din urma nu l-am vazut inca .

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
DG Botez spunea...

Este o placere sa privesti foto in care este prezentat Ploiestiul vechi. Nu-ti vine sa crezi ce frumos era! Pacat ca nu au ramas prea multe cladiri istorice!

Off: O placere concertul de Beethoven incorporat! Taica-miu (Botez George) a cantat in Filarmonica din Ploiesti multi ani!
Succes cu blogul :)!