joi, 6 noiembrie 2008

Doamna dirijor

De bine ce am pomenit despre una dintre meseriile pe care mi-ar fi placut s-o practic, si ca tot ma intrebam eu daca exista si femei care dirijeaza(pentru ca pana acum n-am vazut nici una), aseara am avut ocazia sa asist la un concert dirijat de o doamna.

Dupa concert (si chiar in timpul lui ) m-am intrebat :
- orchestra poate canta fara dirijor?
-sunt instrumentistii obositi sau dirijorul nu le transmite si imprima ritmul corect ?
-de ce Beethoven al meu (sau hai ,sa nu fiu egoista -Beethoven al nostru , cei care il iubim atat de mult) la inceput m-a rascolit si apoi si-a pierdut din forta ?
-de ce e atat de incrancenata d-na dirijor ca si cum se lupta cu mori de vant si de ce se agita de parca mai are putin si isi ia zborul?

Binenteles ca nu am studiile necesare pentru a-mi da raspunsuri si ar trebui sa cer parerea unei persoane in masura sa comenteze .Eu doar ma ghidez dupa felul meu in care percep miscarile si sunetele si modul in care acestea formeaza un tot si reusesc sa sensibilizeze.
Concertul de aseara mi-a parut fad. Declar prima parte a serii nereusita .

3 comentarii:

Anonim spunea...

Am avut aceeaşi impresie. Ca unul care am cîntat ca instumentist într-o orchestră, pot afirma că doamna nu a dirijat ci a bătut măsura. Încrîncenarea a provenit tocmai din grija de a nu pierde pe drum vreo măsură. De aici şi pînă la dirijat e cale lungă...

Tatanka

Corina Rediş spunea...

Imi pare rau sa aud asta. Sa stii ca si eu imi doresc tare mult sa aud despre o femeie dirijor talentata, in special in tara noastra, dar, din pacate... nu am auzit! :(

Anonim spunea...

Avem in Romania o femeie dirijor de exceptie - Mihaela Cesa-Goje