luni, 6 octombrie 2008

Taina suferintei

,,Credinta noastra se va intari si vom avea parte de mare ajutor in vremuri de suferinta si incercare daca intelegem ca nimic nu este fara rost , ca nimic nu este intamplator , ca nimic nu ni se intampla spre a ne face rau , ci totul are drept tel sa ne ajute sa dobandim o fire aleasa si o viata mai plina, mai bogata. Necazurile ne fac uneori sa ne clatinam. Aici este o taina pe care nu o putem dezlega .Nimeni nu poate raspunde deslusit la intrebarea : pentru ce un om asa bun sufera atat de tare ; dar stim ca din experienta vine binecuvantare .Poate ca sufera ca viata sa i se faca mai curata si mai stralucitoare .Poate ca i se ingaduie sa sufere ca martor al lui Hristos ,rabdarea ,increderea si bucuria sa fiind roada duhului in El .Stim cel putin ca durerea are scopul de a aduce binecuvantare - celui ce o rabda , sau celor ce privesc si observa curajul si duhul de biruinta cu care e indurata .De un singur lucru putem fi siguri -suntem chemati sau lasati sa suferim tocmai fiindca Dumnezeu ne iubeste "

Tarina Alexandra,Noua Mucenita ,,Gradina inimii "
Sfaturi culese in cartea ,,
Cum sa biruim deprimarea "

Am cumparat aceasta carte anul trecut , sa fie acolo in casa , la nevoie . Sincer ,nu am facut decat s-o frunzaresc .Si asta nu pentru ca nu am avut nici o perioada dificila -cei care ati trecut prin ,,gradina" mea stiti ca mi-am pierdut anul acesta tatal - ci pentru ca am gasit singura forta de a trece peste acea perioada .Pentru mine,o astfel de conceptie este bine inradacinata,cred cu convingere in ea si nu trebuie decat sa mi-o amintesc atunci cand am trebuinta . E adevarat ca nu de fiecare data este la fel de usor ,dar cel putin sunt in stadiul in care o inteleg, accept suferinta si incerc sa depasesc momentul asa cum ar dori bunul Dumnezeu.Iar cine ma vede calma, senina, se gandeste probabil ca eu nu am nici o problema.

Cum am ajuns la acest text?
Intr-o seara m-am enervat pe sora mea ca tot statea cu laptop-ul in brate si i-am spus: ,,Inchide-l si mai pune si tu mana pe-o carte " .Mai tarziu , am gasit-o in camera ei ...citind !!! . Nu-mi venea sa cred.Surpriza cea mai mare a fost ca alesese cartea de mai sus .
Apoi ,in seara urmatoare , dupa ce a ciocanit timid la usa mea ,nevrand sa ma trezeasca din somn (avem si noi cei din familie o ,,boala" : daca ne trezesti cand ne e somnul mai dulce, cu greu mai adormim), a venit sa imi citeasca bucatica pe care am postat-o acum, aici , pe blog. Mi-a spus ca inainte credea ca suferinta ne e data de la Dumnezeu doar ca sa ne pedepseasca dar acum vede altfel lucrurile. Tare m-am bucurat ca incepe sa inteleaga si isi insuseste o astfel de gandire, nu se mai lasa prada tristetii , nu isi mai varsa nervii pe toti cei din jur atunci cand e necajita , nu mai e deznadajduita .In ultima vreme e mai deschisa, comunica mai mult ,chiar daca lucrurile nu stau deloc roz in viata ei .
Si asta pentru ca a reusit sa patrunda taina suferintei.

4 comentarii:

Laura spunea...

Cum maine e Ziua Indragostitilor pe meleaguri valenciene, iti urez toata iubirea si fericirea din lume si sa faci ceva frumos si special alatrui de cel drag ;)

Mihaella Gheorghiu spunea...

Inca o fericire pentru mine.M-ai bucurat enorm cu acest text si traiesc o emotie intensa de fiecare data cand o persoana paseste pe aceasta cale.nimic nu este intamplator si din fiecare eveniment invatam cate ceva.

Anonim spunea...

este greu intradevar dar eu am 6 ani de pian si imi vine usor. adevarul e ca pana te obisnuesi iar apoi sa vezi ce bine ai sa canti. la inceout e cam indemanatic dar apoi ... e super O.K multa bafta la studian . Diana.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

@Laura , multumesc pentru gandurile bune.
Eu am incercat dar n-a iesit deloc asa cum ma asteptam.Cred ca atunci cand te straduiesti prea tare dai gres.


@Mihaella , si eu ma simt la fel , fie ca e cineva din familie, un apropiat sau o persoana necunoscuta:).


@Diana,
Bine ai venit .Banuiesc ca mesajul era pentru una din postarile referitoare la lectiile de pian.Stiam de la inceput ca o sa fie dificil si inca nu mi-am pierdut entuziasmul . Multumesc pentru incurajare.

@ Eddie ,
Ai dreptate .Mai rau e cand ai nevoie de sprijin moral si nu il gasesti .