vineri, 17 octombrie 2008

Surpriza de joi


George Enescu - Rapsodia romana


Dupa ce m-a insotit la teatru si apoi am surprins-o citind in camera ei Nico , sora mea mai mica si-a exprimat dorinta de a merge cu mine la fila ( prescurtare folosita de mine si prietenii mei pentru filarmonica) .De indata ce am auzit,am verificat programul din acea saptamana si am poi mi-am dat acordul pentru :

-George Enescu - Rapsodia Romana
- R.Addinsell - Concertul varsovian pentru pian si orchestra
- J. Brahms - Simfonia I-a

Nu voiam ca prima ei intalnire cu muzica simfonica ,una atat de importanta si decisiva sa fie un esec ci scopul era sa o atraga si sa isi doreasca sa mai revina (pe Thea am dus-o pentru prima oara la opera si am nimerit ,,Oedipe" de Enescu - o opera destul de greoaie dupa parerea mea insa ei i-a placut ; mai apoi am ales cu mai multa grija pentru Eddie -Carmen de Bizet) .

Dar sa revenim la sora mea . Pe langa faptul ca exista o diferenta de 6 ani intre noi (desi cateodata nu s-ar zice ) , intre mine si Nico exista multe alte deosebiri :
Ea rebela, eu calma si calculata, ea imbracandu-se sport eu mai mult clasic, ea ascultand house ,eu mai multe genuri (nu ca mie nu imi bubuie de multe ori in masina muzica de club ,dar pe ea nu a incantat-o pana acum sa asculte muzica mea preferata) , ea petrecandu-si weekend-urile prin cluburi ,eu preferand un concert, ea fiind incantata de un parfum drept cadou, eu de o carte
Pana nu demult nu am fost foarte apropiate .Avea o retinere in a se destainui sau a-mi cere parerea .Eu cand am o problema o stie toata familia ,ea insa pastra doar pentru ea , de teama (poate) de a nu fi certata , judecata .Si mai era si gandirea asta de adolescent , care isi inchipuie ca nu e nevoie sa ii atragi atentia cu nimic pentru ca tot ce face , face bine:).
Mi-am dat seama ca de multe ori nu e de ajuns sa repeti cuiva o povata , ci trebuie sa lasi acea persoana sa isi dea seama singura de greseala si abia atunci lectia va fi pe deplin inteleasa.
Lucrurile s-au schimbat dupa ce a acceptat ca nu e atotstiutoare si am inceput sa vorbim ca doua surori .Imi cere sfatul cand e in impas si se intreaba probabil daca nu cumva modul meu de gandire e mult mai bun decat al ei ,a inteles ca un hobby te ajuta sa te destinzi ,sa te regasesti , sau sa te eliberezi de energie negativa, ca intalnirile si dicutiile cu amicii nu trebuiesc neglijate, ca unele dintre procuparile mele sunt cu mult mai bune pentru suflet decat cele pe care le considerase ea importante.

Joi , dupa ce a stiut singura ca in timpul concertului nu e frumos sa plescaie guma, ca trebuie sa isi puna telefonul pe silent pentru a nu-i deranja pe cei din jur , ca nu trebuie sa aplaude intre partile simfoniei ,dupa ce a ascultat cumintica, a dat la final verdictul:
E mijto , fata ! :D.

Welcome to my club, Nico !

3 comentarii:

Oana Anca spunea...

:) Si-ntre mine si Corina sunt 6 ani si 6 luni. Daca la inceput, cand era mica ma urma in toate si ma imita mereu, apoi a fost o perioada in care ne certam si eu- ca adolescenta- eram iritata sa fiu urmata pas cu pas, iar la un moment dat a venit perioada adolescentei ei, cand ne-am apropiat. Si e asa fain sa ai cel mai bun confident in sora ta, sa poti povesti totul, sa fie omul care te cunoaste cel mai bine, cu care impartasesti toate secretele, etc. Pacat ca mi-a furat-o Filip mult prea devreme :P.

Anonim spunea...

Si eu am avut parte de o surpriza joi. E placut ca persoana a carei "gradina" o vizitezi cu placere din cand in cand sa te recunoasca si sa-ti vorbeasca chiar daca nu te vazuse decat o data, cu mult timp in urma :).

Tzuca Bufnitzuca spunea...

@Oana , cred ca nu m-as supara prea tare daca si pe Nico ar ,,fura-o" un fat frumos. Cu o singura conditie : sa o merite .

@Anette ,ma bucur ca imi vizitezi ,,gradina" .Iar daca o sa vii mai des la filarmonica ,poate reusim sa vorbim mai mult( azi nu ajung :().

@ EddieMihai ,
Dar Zbigniew Namyslowski Quintet ce a fost ?;)

http://www.youtube.com/watch?v=EbTfMgCyr-A