luni, 19 mai 2008

Nopti albe in Ploiesti

Cel mai potrivit lucru pentru o seara de sambata mi se parea vizionarea de filme ,frumusel acasa.
Asta pana cand din intamplare am dat pe net peste Noaptea muzeelor in Bucuresti si m-am gandit ca poate avem si noi o asemenea actiune in oraselul nostru .Si nu m-am inselat.
Asa ca am iesit afara ca liliecii , impreuna cu prietenii mei iubitori de frumos iar multumita acestei ocazii am reusit si eu sa vad Muzeul de Arta din Ploiesti caci spre rusinea mea nu-l vizitasem niciodata .


Muzeul de Arta ,,Ion Ionescu Quintus"
Aici am putut admira tablouri de Nicolae Grigorescu, Theodor Pallady , Gheorghe Petrascu, Nicolae Tonitza, Corneliu Baba , Alexandru Ciucurencu , Tanasis Fappas si multi altii.

Flori de cires- Nicolae Grigorescu

Mai devreme fusese si un

RECITAL DE MUZICĂ DE CAMERĂ

,,PE URMELE LUI MOZART… LA MUZEU!’’

sustinut de CVARTETUL “ARTYS”.In program : Mozart, Bocherinni, Telleman, Corelli, Bruni,Pleyel, Farcas.

Zabovind la un moment dat pe o canapea ,ma uitam la toti acei oameni care la 12 noaptea isi rapeau din timpul lor pentru a sta si privi un tablou.
La iesire am vazut o doamna care isi nota numarul de vizitatori.Nu facuse totalul inca dar mi-a putut spune cate persoane au trecut pragul muzeului anul trecut intr-o singura zi : 2300 !!!


Muzeul Ceasului

Aici am fost parca hipnotizati prin atmosfera creata de muzica ceasurilor si lumanarelele aprinse si ne-am simtit un soi de calatori in timp .

Muzeul este unic in Romania si are o colectie de o mare valoare de instrumente de masurare a timpului care include cadrane solare, ceasuri cu apa sau cu nisip, ceasuri arzatoare, ceasuri mecanice si electronice - din cele mai vechi timpuri pana in prezent.


Ceas cu apa


Muzeul Casa de Targovet
Am trecut de multe ori pe langa aceasta casa dar intotdeauna am mers doar in beciul ei unde se afla (prietenii stiu prea bine ) clubul Konaque pe care il ,,vizitam" cu mare placere aproape in fiecare vineri :d.

Muzeul prezinta interiorul unei case de negustor instarit .Casa ,care dateaza din anul 1785 a apartinut negustorului Ivan Hagi Prodan (1775-1849).

Icoana din anul 1819 adusa de la Ierusalim care infatiseaza scene din Geneza


Am ratat vizitarea Muzeului de Istorie unde fostii mei colegi de la Studioul Equinox au jucat piesa ,,Torna Umbra " in regia lui Mihai Vasile . Poate ca e timpul sa merg sa-i vad cu alte ocazii ...

5 comentarii:

Corina Rediş spunea...

sa stii ca am vazut afis in Arad cu Noaptea Muzeelor si nu stiam despre ce e vorba. Dar suna interesant! Cred ca am sa merg si eu.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Eu cred ca afluenta a fost mare nu numai datorita intrarii libere ci si pentru ca sunt multi care nu pot ajunge la muzeu in timpul zilei .
Si apoi ideea de a merge la muzeu noaptea e mult mai incitanta : Intalnire cu arta ;).

Anonim spunea...

Am ajumns si eu la piesa domnului profesor Mihai Vasile si tot ce pot sa spun e ca atmosfera a fost mirifica.De basm..
Acum fascinat de genialitatea domnului profesor chiar i-am ajuns discipol si ma simt atat de mandru de ocazia aceasta

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Draga anonimule, esti privilegiat ca ai avut sansa de a-l intalni pe domnul profesor Mihai Vasile si te numeri printre elevii dansului .Si eu ma simt la fel:).

Anonim spunea...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!