joi, 22 mai 2008

Daca e joi ...

    In program:


  • L. van Beethoven - Uvertura „Egmont”
  • Andreeea Clearfield - Romanta pentru vioara si orchestra - solista Silvia Aranjanian - vioara- SUA
  • F.Mendelssohn-Bartholdy - Simfonia a III-a „Scotiana
Dirijor : Ovidiu Marinescu -dirijor si violoncelist roman ,stabilit in SUA.


Ascult de fiecare data cu placere si emotie Uvertura Egmont.Aseara , domnul de la flaut mi-a spus ca o sa cante pentru mine apoi vazandu-l pe E. a zis ca glumeste.

Andreea Clearfield (n. 1960)- renumita compozitoare si pianista .Compune muzica instrumentala, experimentala, improvizatii, compozitii pentru solisti vocali, coruri si muzica de dans.
Probabil imi mai trebuie mult timp pentru a intelege si accepta o astfel de muzica. Numiti-ma de moda veche ,incuita , dar eu tot la ideea mea raman ca o compozitie trebuie sa curga, sa aiba melodicitate .
Imi repugna muzica asta abstracta ,fara cap si coada (mai spuneam eu mai demult aici ca nu-mi place nici pictura abstracta ) .Pe alocuri am avut impresia ca isi acordau instrumentele si nu ca interpretau. Eddie a facut o afirmatie nostima pe care o veti gasi pe blogul lui pentru ca vrea sa scrie si el despre acest concert .Ma intrebam , sesizand faptul ca si alti spectatori se foiau in scaun : cine decide ca o piesa e buna si merita cantata de o orchestra ? Sau: daca nu-i place cuiva ceea ce urmeaza sa cante , poate refuza ?

Nu contest dificultatea partii pe care a avut-o de interpretat violonista si cred ca ,,Romanza " ar fi buna de folosit ca studiu la repetitii pentru testarea indemanarii solistilor.La final dirijorul a trebuit sa spuna ,,gata "! pentru a ne da seama ca s-a sfarsit . Am aplaudat . De bucurie ca am scapat si mai mult din bun simt pt ca na, aveam oaspeti de peste ocean.

Din fericire , in partea a doua a programului am ascultat Mendelssohn.
Si cine vrea sa vada despre ce vorbesc , iata aici pentru exemplificare Romanza si Scotiana .

0 comentarii: