miercuri, 12 martie 2008

Test de fidelitate

Din pacate nu a fost aranjat . A fost unul real , intr-o imprejurare de care mi-as fi dorit sa nu am parte niciodata .
,,Prietenul la nevoie se cunoaste " spune un proverb .

Unii prieteni au venit sa ma vada si sa ma mangaie cu o vorba buna .Au stat putin ,au vorbit putin (sau chiar deloc ) si apoi au plecat de teama de a nu inoportuna.
Ce nu stiu ei este ca eu simteam nevoia sa vorbesc cu cineva .In afara zilei cand nu am putut sa leg decat cateva propozitii , cand m-am miscat ca un robot si am tot privit in gol , da , am simtit nevoia sa vorbesc ,sa impartasesc cuiva ce simt, sa spun cuiva ca nu-mi vine sa cred ce mi se intampla, ca doare...

Cativa mi-au trimis mesaj gandindu-se ca nu e momentul potrivit sa ma sune si au asteptat sa-mi mai revin .Si bine s-au gandit . Timp de o saptamana am tinut telefonul numai pe silent.M-a bucurat insa gestul lor .

Altii nu au dat nici un semn .Tragedia prin care trec i-a lasat indiferenti .
Si ma intreb : ce insemna cand o persoana imi spunea ca sunt importanta in viata ei ? La ce se referea ?
Stiu, oamenii tristi nu sunt o companie buna.Dar in viata nu sunt doar momente frumoase .
Sau de ce se tot oferea cineva sa ma ajute dar in astfel de situatii a dat bir cu fugitii ?

Lumea isi vede in continuare de ale ei iar timpul nu s-a oprit in loc din cauza ca am eu un necaz.
Viata isi urmeaza cursul dar eu macar stiu pe cine am alaturi .

3 comentarii:

Anonim spunea...

>:D<

radu spunea...

eu nu cred că trebuie să învinuieşti pe cineva. pur şi simplu, oamenii sunt depăşiţi de situaţie, nu ştiu cum să procedeze.
dau exemplul meu: m-am gândit de şapte mii de ori cum să scriu comentul şi până la urmă tot a ieşit o aiureală, pentru că nu am trecut prin ceea ce treci tu acum şi probabil că orice aş fi scris era la fel de penibil.
pe de altă parte, ori de câte ori am pus ceva pe blog săptămâna asta m-am gândit şi la tine, şi probabil şi ceilalţi blogări care vin pe aici au făcut la fel.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Radu,
Am simtit ezitarea ta si mi-am dat seama care a fost motivul.
Cred ca e bine totusi ca ai facut acest comment pentru a putea da si eu o explicatie la ceea ce am scris:

Consider ca nu sunt absurda .Incerc sa-i inteleg pe cei din jurul meu inainte de a spune ceva.Chiar si in momentele de singuratate ,cand tatal meu nu mai era si ma chinuiam sa nu-l supar pe Dumnezeu cu intrebari prostesti de genul: de ce l-a luat ? de ce acum ? de ce pe el ? ... tot m-am gandit la prietenii mei si am vrut sa-mi explic faptul ca unii se raspandeau repede iar altii nu dadeau nici un semn .Si mi-am dat singura raspunsul : mi-am spus ca poate nu stiau ce sa-mi spuna, nu stiau cum sa reactioneze atunci .

Tu ma cunosti de anul trecut de prin septembrie prin intermediul blogului. Dar cand ai vazut acel post , tot ai simtit ca vrei sa spui ceva , un cuvintel pentru a-ti arata compasiunea .Daca m-ai cunoaste mai bine, ai stii ca nu mai conteaza ce spui ci simplul fapt ca te-a interesat.

Sunt de acord ca nu-ti poti gasi cuvintele in anumite situatii.Mi s-a intamplat si mie .
Vazusem pe blogul Corinnei un post in care spunea ca a avut un accident impreuna cu sotul ei in urma caruia au scapat teferi .M-a emotionat pana la lacrimi dar n-am fost in stare sa scriu nimic .Am scris si am sters. Cuvintele erau de prisos.

Sunt de parere insa ca e altfel cand cunosti persoana respectiva .Iar eu ma refeream in postul meu la persoane care ma cunosc indeaproape , care ma stiu mai bine decat am reusit eu sa descopar din mine pe acest blog. Persoane care au insemnat ceva pentru mine si pentru care credeam ca insemn ceva .Iti inchipui ca ele, cunoscandu-ma mult mai bine decat tine, ar fi trebuit sa stie cum sa se comporte .Nu iti trebuie o scoala speciala pentru a putea spune atunci cand e cazul :,,imi pare rau " .
Iar cand dupa 10 zile ele nu au dat nici un semn, eu ce as putea sa inteleg?
Cat ar trebui sa treaca pana cand am vorbi din nou ? Si cum ar trebui sa decurga conversatia ?Sa incerc tot eu sa evit subiectul de teama ca nu vor stii ce sa spuna? ,,Ce mai faci ? Bine? Eu nu prea , dar incerc sa-mi revin .Dar hai sa nu vorbim despre asta"...

Dumnezeu sa ma ierte daca am judecat pe cineva gresit si ca am facut atata caz pe tema asta .

Dar m-am gandit ca daca in astfel de momente nu ne suntem apropiati , atunci cand ?