luni, 24 martie 2008

Hilarry si Jackie

Probabil va spuneti ca acest blog tinde sa devina unul de filme.Nu .Pentru asta il avem pe Danezia:).Eu vreau doar sa amintesc de filmele care mi-au placut si care m-au sensibilizat intr-o oarecare masura.

,,Hilarry si Jackie" m-a facut sa ma gandesc la pasiunea mea pentru muzica.
Mi-am dorit de mica sa cant la pian.Am insistat ca tatal meu sa mearga la Palatul Culturii sa se intereseze de cursuri iar raspunsul care i s-a dat a fost ca in primul rand trebuie sa am pian acasa pentru a exersa iar apoi , de ce vrea sa ma chinuie asa de mica?Si oare stiam ca or sa mi se lungeasca degetele?
In prima faza, ca un om mare ce ma credeam , mi s-a parut cam tras de par raspunsul dar apoi am revenit la gandirea mea de copil si am dat ideea sa ne vindem casa pentru a mi se cumpara pian. Iar cand parintii m-au intrebat unde am dormi pe urma, le-am raspuns ca sub pian.

Parerea mea de rau e ca nu am avut nici voce si nici norocul sa am pe cineva care sa ma indrume sa cant la un instrument.
Iar vina mea este ca nu m-am ambitionat mai mult. Si o sa raman toata viata cu o lipsa , cu aceasta dorinta neimplinita. Dar pentru ca-mi place foarte mult atmosfera de la filarmonica, mi-am pus in cap un plan pe care sper sa-l duc de data asta la bun sfarsit .Nu, nu o sa ma apuc sa invat sa cant la un instrument. E prea tarziu pentru asta .O sa-i ascult pe altii.Iar cateodata nu ma mai satur ascultandu-i.O sa povestesc despre planul meu cand o sa incep sa-l pun in aplicare.

Naratiunea filmului
,,Hilary şi Jackie du Pre sunt două surori care au crescut împreună, devenind aproape dependente una de alta. Amândouă îşi doreau să fie interprete de succes, Hilary la flaut iar Jackie la violoncel, dar dintre ele doar cea din urmă avea să devină celebră.
Hilary s-a căsătorit şi a renunţat la cariera de muzician, alegând o viaţă liniştită şi fericită. Jackie a colindat lumea în turnee care i-au adus celebritatea. A încercat să combine căsătoria şi cariera, măritându-se cu pianistul şi dirijorul Daniel Barenboim, cei doi formând un adevărat cuplu regal al muzicii internaţionale.
Dar tensiunea şi oboseala turneelor şi-au pus amprenta asupra lui Jackie, care a început să invidieze viaţa tihnită a sorei sale. "

Despre film si regizor
Consacrat ca regizor de documentare,Anand Tucker combină excelent faptele cu elemente artistice reuşind o îndrăzneaţă examinare a aspectelor neplăcute ale vieţii pe care genialitatea le atrage după sine.Acest film reprezinta debutul în filmul artistic al regizorului . Dramă, ecranizare după cartea autobiografică "A Genius in the Family".

  • 2 premii BAFTA 1999 pentru cea mai bună actriţă în rol principal (Emily Watson) şi cea mai bună regie (Anand Tucker)* Nominalizare la Globul de Aur 1999 pentru cea mai bună actriţă în rol principal (Emily Watson)
  • 2 nominalizări la Premiul Oscar 1999 pentru: cea mai bună actriţă în rol principal (Emily Watson), cea mai bună actriţă în rol secundar (Rachel Griffiths).(cronica preluata de pe www.port.ro)
Despre Jacklinne Du Pre
Eugenia Zukerman scria despre ea „Violoncelista engleza Jaquelline du Pre a fost una dintre cele mai inmarmuritoare talente muzicale ale timpului nostru. Inalta, blonda, exuberanta, du Pre se infasura in jurul instrumentului si canta cu o intimitate si intensitate care hipnotiza ascultatorii. Era o leoaica a muzicii, feroce si in acelasi timp jucausa, dezinhibata si pasionala.”


Elgar Cello Concerto 4th mov. - part 1



4 comentarii:

Oana Anca spunea...

Niciodata nu e prea tarziu sa incerci! Niciodata sa nu spui "e prea tarziu" pt a-ti realiza un vis! Si eu imi doresc sa mai invat limbi straine, imi doresc sa fac un curs de cosmetica sau croitorie, mi-ar placea sa invat sa cant la pian...si am 30 de ani. Sunt tanara si atata cat mai am zile pe pamantul asta nu voi ceda.

Asa ca...astept sa scrii c-ai inceput orele de pian. Fara sa-ti vinzi casa:)

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Oana,
Tocmai scrisesem un post despre casa pe care am vandut-o (din motive bine intemeiate ) .
Si mie mi-ar mai placea sa invat limba araba iar in legatura cu orele pentru pian...nu stiu daca se fac pe undeva cursuri dupa ora 6 cand ies eu de la servici .Merita insa incercat :).
Stii,cateodata am nevoie de cate un branci .Multumesc.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

later edit: m-am inscris iar luni o sa am prima lectie de pian ! :)

Oana Anca spunea...

Wow! Asta da om de actiune! Sa ma anunti cand dai primul concert, chiar si asa, intre prieteni. Poate am drum prin Bucuresti si dau o fuga sa te ascult! :)