luni, 7 ianuarie 2008

A la turca bre



De la fereastra mea de la etajul 15 privesc marea. E agitata .
Ninge iar pescarusii nu se opresc din zborul lor .Imi place privelistea .
Imi place si vremea asta .Si m-am obisnuit sa gust astfel de momente singura. Sunt un colectionar de momente frumoase .


..................................................................

Mi-am inceput anul calatorind. Nu m-ar deranja sa-l continui asa cu conditia sa nu mai am palpitatiile pe care le-am avut acum.Nu mi-a fost niciodata atat de frica la aterizare ca de data asta . Si doar am zburat de vreo 32 ori ( am facut eu asa un calcul cand n-am avut ce face ).
M-am trezit ca nu venise nimeni sa ma ia .Big deal ! A nimerit orbu ' Braila d-apai eu ,,Polat"-ul!
Se pare ca fusese o neintelegere .Mi s-a dat o explicatie dar nu m-a deranjat incidentul asa ca am trecut peste foarte repede.

Marturisesc ca aveam o retinere acum 4 ani sa spun ca mi-am petrecut concediul in Turcia.Asta din cauza ideilor preconcepute cum ca fetele din Romania se duc acolo numai pentru un anumit ,,schimb de experienta " .Cu timpul insa ,m-am obisnuit .Pana la urma, gura lumii sloboda.


Oamenii
Foarte politicosi ,saritori .
Pe unde te duci auzi doar kardes (frate ) si amca (unchiule -apelativ pentru persoanele mai in varsta ) .O intreaga familie in Istanbulul asta !
Turcii sunt ospitalieri.Invatasem pe cand eram mica in scoala ca romanii sunt asa. Probabili ca erau dar pe masura ce m-am marit eu si-au pierdut aceasta calitate .Sau sunt , dar nu in Sud la Ploiesti !!
Turcii sunt nerabdatori. Spre deosebire de englezii care in cel mai aglomerat trafic isi pastreaza calmul, turcii claxoneaza de mama focului .Nici nu se face bine verde la semafor ca incep sa faca zgomote!

Culinare
De data asta mi-a atras atentia mancarea : sarmalutele ( care , oricat ne-am lauda noi ca e un fel de mancare traditionala romaneasca , cred ca e totusi ,,furata " de la ei - numai numele ,,sarma" care inseamna - a rula spune originea ) , supa de linte,, inghetata fierbinte" ( adica un fel de prajitura facuta din gris servita la masa pe o plita fierbinte peste care e pusa inghetata . Cool !
O armata de ospatari se mobilizeaza . Sunt precum niste furnicute si se asigura ca nu-ti lipseste nimic de la masa .Si iar nu ma pot opri sa fac comparatie : am iesit cu prieteni mei afara cu o seara inainte ( de parca plecam peste mari si tari si trebuia neaparat sa ne adunam ) iar ospatarita mi-a adus clatitele . Am sesizat ca nu am tacamuri si am indraznit sa deschid gura:
,,Ati putea,va rog.."
,,Ce " ? ma intrerupse ea ironic si imi tranti tacamurile pe masa ca si cum : ce ma grabeam asa ? ce ,ea nu stie ce face ? :d.
La plecare am pus mana de la mana sa-i lasam fetei bacsis. Din greseala unul dintre baieti a scapat banii pe jos.Ea nu a ezitat sa-l ,,intepe" : ,,Mi i-ati dat in ciuda ,de-asta i-ati scapat " .


Shopping
In comparatie cu Manhattan Mall sau magazinele de pe Oxford Street , in mall-ul din Istambul poti impaca toate gusturile .Bani sa ai ! Pentru ca articolele sunt foarte scumpe !


Boys
Ma speriasera mai multe persoane cu zvonuri de genul ca turcii sunt obsedati sexual si ca se iau de tine pe strada si-ti propun lucruri indecente. Aiurea ! De-aia e bine sa nu crezi pana nu vezi !
In toti acesti ani, nu s-a luat nimeni de mine acolo !! Chiar daca probabil mi-ar fi placut un Tarkan :p ! Fetelelor , baietii sunt draguti ! They got that look ;).

Fun
Mi-am petrecut seara de sambata ascultand muzica live . Sunt multe astfel de locuri deschise pana spre dimineata . Se canta mai mult melodii de inima albastra . Cam asa :





Am lasat la final vestea cea buna : contractul cu Carefour e finalizat . Firma noastra mai are un client .Mission accomplished ! ;)

8 comentarii:

Sagy, spunea...

Oki... acuma tre sa observi faptul k intre cultura turca (pe care u o descrii la superlativ - metaforic vorbind, fapt care e de inteles, e totusi o cultura noua si exotica)si cea damboviteana, este totusi o asemanare... cu toate ca nu am ajuns pasalac:)).
Apropo.. care au fost comisioanele pe care firma le-a platit:d?

Anonim spunea...

Felicitari. Nici nu ma gandeam ca nu o sa reusesti.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

hihi,Sagy si mie imi place sa-i tachinez cu faptul ca n-am fost pasalac . Cat despre comisioane..la ce te referi ?

@Oreste ,multumesc .Dar acum sa fiu sincera pana la capat ,nu a fost meritul meu .Eu am asistat-o pe colega mea Stephanie din Franta iar lucrurile erau cat de cat puse la punct . A fost vorba doar de hartogaraie . Sper ca amanuntul asta sa nu stirbeasca din imaginea buna pe care ti-o facusei despre mine:d:p

Sagy, spunea...

Comisioane... stii u... hai k-ti las un plic.. sau ma rog niste servicii.. Acum serios vb, orice firma serioase de sorginte balcanica procedeaza cu "daruri" pt un contract.. Ma uit la a mea:))

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Ah,acum m-am prins !ma gandeam la ce comision plateste firma pentru biletul de avion avand in vedere ca l-am luat prin agentie sau ce termeni s-au stipulat in contract.. :d.
Pai , Sagy o sa-ti vina greu sa crezi dar chiar nu se poate merge cu plicul .Si asta pentru ca se procedeaza in felul urmator: firma noastra pregateste o colectie de produse vestimentare pe care o prezinta buyer-ului . Acesta alege anumite modele si hotaraste ce cantitate doreste . Nu isi permite sa se riste si sa favorizeze anumite firme doar de dragul de a lua un plic .El trebuie sa fie neutru ,sa aleaga modelele in trend si sa fie sigur ca or sa aiba vanzare .Eu zic ca are o responsabilitate foarte mare.Si chiar nu poate proceda cum fac altii : aleg firma respectiva care ofera aceleasi produse sau servicii ca celelalte (chiar daca la un pret mai mare -dar ce conteaza,cand platesc altii?) dar se asigura ca isi primesc comisionul .

Sagy, spunea...

:-\ la ce firma esti? un website ceva:D?!

Tzuca Bufnitzuca spunea...

@sagy, cred ca vrei neaparat sa te angajezi la noi:p Oricat de mult mi-ar placea sa vb despre firma la care lucrez, prefer sa nu dau nume .Dak tot insisti , o sa-ti trimit pe mail .oky? :)

@ eddie -da, incercam sa recuperam banii dati de romani pe aur :p !Si spada lui Stefan Cel Mare :D

Sagy, spunea...

Misto raspunsul pt eddie :P
Poti sa-mi trimiti un mail.. nu de alta dar acuma chiar nu pot sa dorm :)).. eh, nu m-as supara sa-ti fiu coleg;) :P