duminică, 27 decembrie 2009

De-ale iernii

Faviu mic a învăţat să cânte ,,dragă domnişoară", a fost cu colindul (cu mami si tati ) și a primit covrigi iar moșu' n-a mai avut răbdare și a venit mai devreme la el, chiar dacă pe drum a încurcat cântecele și s-a apucat să le cânte ,,Iepuraș cocolaș"; Am lucrat vreo trei zile la rând la fularul bleo, întorcându-mă astfel cu gândul la mamaia Vasilica, cea care mă învățase să tricotez, în camera călduroasă cu poveștile la pickup, moșmoandele întinse pe-o bucată de ziar și ea stându-mi alaturi, purtând ilicul ivoriu de care prindea mereu un ac mare de siguranță.




Ca să exprim starea mea de aceste sărbători o să spun că pe când admiram o pereche de cizme mov-purple heart la Benvenuti (incaltamintea, pasiunea mea) - m-am trezit urând unei cunoştinte vechi , aflată în căutarea unui cadou -Sărbători plăcute! Auzi, plăcute. Mă mir că nu i-am dorit să fie cool . Sărbători cool! Ce-o fi fost în capul meu? Or să mi se pară mie fericirea atât de greu de atins încât mă mulţumesc cu ceva plăcut, agreabil ?

Râd cu Nico prin casă , răspundem cu replici din reclame, facem curățenie; Cronica despre concertul de anul acesta de sărbători o să lipsească. Am rămas vrăjită de o harpă care mi-aș dori să îmi cânte în fiecare seară până ce adorm.

Braduțul mic și stufos mi-a adus o părticică din altă poveste. Anul trecut l-am împodobit in doi. Am amețit pe undeva cd-ul cu Hrușcă dar mi-a venit în ajutor youtube. Nici un Crăciun fără Hrușcă.

25 dec. 7.30 dimineața.
O liniște monumentală. Pruncul se născuse. Am deschis geamul și am auzit un cânt, un glas de femeie. Am crezut că mi se pare dar cred că venea de la biserica din apropiere. Un moment unic pe care o să-l păstrez în cutiuța amintirilor speciale.

Am purtat haina pe care insistase tati să mi-o cumpăr. Se preta pentru Crăciun și m-am dus mai întâi la el să mă vadă. L-am întâlnit pe aleea albită și pe Faviu mic, venit la tataie să îi aprindă o lumânare și mă privea tăcut, cu ochișorii ca două boabe de cafea. Am rămas apoi doar cu Marius în biserică . Și îl simțeam cum stă și ascultă cu atenție, cum se închină. Cred că intuise fără să îi fi explicat nimeni vreodată ce înseamnă să stai treaz la slujbă.

,,Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu și pe pământ pace, între oameni bunăvoire"...

O masă îmbelșugată din care ne-am infruptat fără a face abuz, giumbușlucurile lui Faviu, glumele noastre ca între frați, răutăcioase dar cu haz. Spre sfârșitul zilei grădina noastră îmbrăcată în zăpadă, uriașul om de nea cu măturoi și tichie pe cap și un cer cu reflexe de fucshia.
Și din nou liniște.

8 comentarii:

Geanina Codita spunea...

Zile de poveste şi sărbători...cool...ha,ha,ha...hai că mi-a plăcut asta...

Te îmbrăţişez!

https://incertitudini2008.blogspot.com spunea...

Ma gandesc la haina ta. Si la dorinta de a o fi vazut tatal tau!. Ce daruri minunate are memoria afectiva!!!
Si pemtru ca Tot Faviu este eroul zilei, si pentru ca, inca, este Craciunul, uite , ii mai daruiesc o poezioara:
Catelusul meu, Grivei
A gasit pe drum 5 lei.
- Hai , Andrei, zice, nu vrei
Sa luam covrigi pe ei?

- Ba ne ducem in oras,
Sa-l gasim pe pagubas.
Tot adulmecand Grivei,
urmele atator pasi,
Pasii cei mai maruntei
I-au condus spre pagubas.
Avea ochii viorei,
Lacrimati, ca vai de ei!
- N-ati gasit, cumva, 5 lei?"
p.s.
Amandoi baietii mei , la distanta de 9 ani , unul de celalalt, spuneau"gugubas", in loc de pagubas.
Ca sa poata invata poezioara, mai intai , trebuie sa i-o redai in propozitii. Sa inteleaga mica istorioara.
Succes!

razvan spunea...

Anielle, cuvintele pe care le-am inteles perfect au fost cele referitoare la impodobitul bradului.

Le inteleg pentru ca

Imi imaginez cum a fost acum, dar am vesti bune: o sa vina si vremuri mai bune. In paranteza scriu, sper ca si pentru mine.:)

Mi-ai adus aminte de ceva, referitor la partea cu haina, si eu am niste vizite de facut. Recunosc ca am cam neglijat asta.

Zilele viitoare sper sa reusesc.

Iti doresc un An Nou mai bun si fie ca lumina si bucuria sa se adune la tine in suflet!

Eu cred ca meriti:) Tu?

Cristian Lisandru spunea...

Sfârşitul de an este întotdeauna cu totul şi cu totul aparte...

spera spunea...

La mulţi ani! Multe bucurii şi melodii!

Geanina Codita spunea...

Lasă o parte din lumina artificiilor aprinse în noaptea Anului Nou să te lumineze. Fie ca anul care vine să fie pentru tine o punte spre ceva mai bun, mai luminos.
Anul Nou să-ţi dăruiască sănătate, pace în suflet şi prosperitate pentru tine şi familie.
Tot ce îţi este de folos să se realizeze şi nimic să nu-ţi înnoureze “cerul” senin al vieţii!

LA MULŢI ANI!

mediartys spunea...

fericirea si tristetea sunt 2 laturi ale aceleiasi structuri..important e sensul.De unde preferinta pentru simfonic la tine?

Tzuca Bufnitzuca spunea...

@ Geanina, daca tot mi se da o varsta mai mica am zis sa fiu si eu in ton cu tineretul.
La multi ani, draga mea !

@ Gina, am zambit cand am citit poezioara de la tine. Imi place atat de mult cand imi lasi astfel de mesaje. Promit sa il invat pe Faviu :).

@Razvan, tu nu o sa fii suparat ca raspund cu intarziere pentru ca tu ai primit mesajele pe e-mail.

@Cristian, cum nu se poate de adevarat!

@Spera , unde sunt melodii e si bucurie. La multi ani!

@Ideartys, nu cred ca pot gasi un raspuns. N-am muzicieni in familie, n-am urmat nici o scoala de muzica. E o pasiune descoperita cu multi ani in urma intr-o sala de concert.