vineri, 16 noiembrie 2012

Highlander

Imi trecuse acu'-ntr-o zi o idee ciudata prin cap: daca eu consider ca felul meu de a ma hrani e cu mult mai sanatos decat al celor din jur, inseamna ca in curand eu o sa fiu mai sanatoasa decat ei.. Si mi-a parut deodata o conceptie egoista.
Caci la ce bun sa fii sanatos si sa traiesti pana la adanci batraneti, cand ii vezi pe cei dragi din jurul tau suferind ? M-am vazut un fel de ,,Nemuricios" obligat sa accept ca persoanele de suflet vor pieri mai repede decat mine .
Si-atunci mi-a venit sa renunt la tot ce fac. Sa ma infig in prima prajeala, sa infulec carne si sa fiu pe picior de egalitate cu ei.


I-am povestit lui A. ideea mea care mi-a parut mai apoi prosteasca si el a ras pe fb. Apoi mi-a dat link catre un film pe care l-a numit bun. Am incercat sa il vad aseara.

,,The man from the Earth". Un fel de piesa de teatru a carei actiune se desfasoara intr-o camera. Protagonistul le marturiseste unor prieteni ca el este un om al grotelor si ca a calatorit 14000 ani. Facandu-i mai intai jocul, crezand ca este vorba despre o carte SF pe care vrea sa o scrie,  prietenii se antreneaza in scenarii si supozitii.Unul dintre ei conchide ca acest lucru ar putea fi posibil daca acea persoana si-ar face o detoxifiere temeinica a organismulul care astfel purificat nu ar mai imbatrani. Ce similitudine cu ceea ce ii spusesem deja lui A!

M-a captat jocul actoricesc, faptul ca fiecare participa cu idei si intrebari pertinente ascultand povestea calatorului prin timp, uimiti si neincrezatori fata de detaliile oferite legate de persoanele intalnite de-a lungul periplului prin secole. Era tarziu, ma chinuiam sa nu adorm, insa cand s-a ajuns la Iisus si cand a inceput sa istoriseasca faptul ca el ar fi fost Iisus si ca si-a indus o stare prin care a fost crezut mort si ca apoi s-a trezit-ei bine, aici a fost momentul sa mi se taie filmul. Sau sa il tai eu. Totul pana la religie!

B. atipise demult, l-am trezit si ne-am indreptat catre acelasi dormitor unde data trecuta dupa film ma podidise plansul.

Nu pot totusi sa nu ma  gandesc cat de cat si la filmul asta, si la discutia de ieri cu A. si sa nu vreau sa aflu mai multe .

Si imi vine acum in minte un indemn din Biblie:  ,,Crede si nu cerceta"! 

0 comentarii: