miercuri, 9 septembrie 2009

Ai blog, ai leapsa

Am primit o leapsa literara de la Spera si Gina :


1. Ce carte ai recomanda şi de ce unui dezamăgit în dragoste?
Ovidiu- Remediile iubirii -daca a ramas dezamagit trebuie sa incerce sa se vindece altfel va trece asupra urmatoarei relatii cu sechelele celei vechi

2. Ce carte ai recomanda şi de ce iubitului/iubitei?
M.Eliade- Nunta in cer - poate il inspira pentru cartea pe care voia s-o scriem despre noi doi

3. Ce carte ai recomanda şi de ce celui mai bun prieten?
M.Eliade - Istoria ideilor si credintelor religioase (de fapt i-am recomandat-o cu ceva timp in urma dar nu cred ca a achizitionat-o inca)

4. Ce carte ai recomanda şi de ce unui copil de 10 ani?
Petre Ispirescu -Basme sau Jules Verne - 20 000 leghe sub mari -aceasta a fost prima mea carte imprumutata de la biblioteca publica; eram cu mami si m-a pus sa-mi aleg o carte ; m-am vazut intr-o incapere mirosind a vechi , cu multe rafturi inalte si o mare de carti; aveam emotii. Doamna bibliotecara m-a intrebat cum ma numesc pentru a-mi completa permisul .I-am raspuns abia auzit : Douazeci de mii de leghe sub mari :) .

5. Ce carte ai recomanda şi de ce unui mare aventurier călător?
Umberto Eco -Numele trandafirului -ma pasioneaza tot ce tine de manuscrise, coduri, indicii ( propunere valabila daca "aventurier calator" insemneaza unul dornic de cunoastere, de noi descoperiri si nu un smecheras plimbaret).

6. Ce carte ai recomanda şi de ce unui duşman cunoscut?
Mi se pare cam anapoda intrebarea asta. De ce ar apela un dusman la sfatul meu in materie de carti ? Sau chiar daca i l-as da eu gratis, de ce l-ar urma ?
Dusmani ar putea fi numiti cei carora le-ai facut un rau si vor sa se razbune ( si viceversa) .Eu n-am cunostinta decat de unii rai si invidiosi (carora nu le-am luat nici barbatul, nici functia, nici averea dar pur si simplu nu suporta cand altora le merge bine ) ; sau unii dusi cu sorcova.
Daca m-ar intreba totusi vreunul, i-as raspunde
Sade -Justine

7. Ce carte ai recomanda şi de ce unei persoane care nu iubeşte lectura?
Cam greu .Si depinde si ce varsta are persoana in discutie. Consider ca inceputul se face de la o varsta foarte mica, si e bine sa ai un indrumator; daca nu, citesti ce-ti pica in mana si abia mai apoi incepi sa selectezi ; lectura iti poate modela caracterul, iti ofera posibilitatea de a privi lucrurile din diverse perspective sau pur si simplu te relaxeaza(depinde ce ai ales sa citesti) .Iar daca pana la o anumita varsta nu ai reusit sa gasesti o placere in a citi mi se pare aproape imposibil sa te apuci la 30 ani ( sa zicem). Atunci intervin altele "mai importante " si nu iti mai faci timp pentru carti.Totusi ,
Rabelais- Gargantua si Pantagruel -
e o carte amuzanta si se citeste usor

8. Ce carte ai recomanda şi de ce unuia cu nasul pe sus?
Habar nu am .

9. Ce carte ai recomanda şi de ce celui care apare primul în lista ta de bloguri?
Locul de la blogroll se schimba si nu cunosc pe nimeni indeajuns incat sa fac o recomandare personalizata (cu exceptia lui Eddie pe care l-am mentionat mai sus)

10. Ce carte ai recomanda şi de ce unuia care crede că le-a văzut pe toate în viaţă?
Ce mi-e dusmanul, ce mi-e unul plin de ifose care are impresia ca e atotcunoscator? Ce valoare ar avea propunerea mea sau cum ar primi vreunul dintre ei "invitatia" la ceva simplu si frumos ?De pilda :
George Sand -Povestea vietii mele

Cui ii place leapsa poate sa o preia.

Si pentru ca am vorbit de George Sand, nu pot sa-l uit pe iubitul ei Chopin, si va recomand pentru astazi Vals în la minor nr. 17

Filmul polonez "Pragnienie miłości"(DESIRE FOR LOVE )


9 comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

Îmi place această leapşă, numai că nu o voi prelua fiindcă la mine pe blog este închis sezonul la lepşe... Ha, ha...

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Dar este deschis iubirii si asta e cel mai important! :)

Lucian Vasile spunea...

Cu cartile lui Jules Verne am crescut... Cred ca orice copil ar fi vrut sa fie capitan la 15 ani sau sa fi facut 5 saptamani in balon...

Ce carti, ce vremuri!

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Azi copiii "navigheaza" pe internet si nu mai simt emotia descoperita pagina cu pagina, rand cu rand. Am un nepot de vreo zece ani care de curand mi-a cerut id-ul de mess! Nu spun ca sunt impotriva internetului doar ca imaginatia nu mai poate zburda cand ti se ofera totul pe tava printr-un simplu clic.

Sagy, spunea...

Interesanta pleasca.. am s-o preiau si eu :P

Mihaella Gheorghiu spunea...

multam Anielle.faina,am preluat-o!

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Sagy& Mihaella, be my guests !

razvan spunea...

Ar mai fi o carte pentru copii, adolescenti, adulti...Ionel Teodoreanu - La Medeleni...mi se pare ca e cea mai buna pentru a intelege tranzitiile intre copilarie, adolescenta si maturitate...de fapt, subliniaza ideea ca timpul trece...iremediabil de repede:)

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Razvan,cu siguranta mai sunt multe altele. E bine ca ne amintesti de
"Fugit irreparabile tempus" insa
cum alegem sa il petrecem?
Ma gandeam zilele astea la o poezie invatata in generala, atat de folositoare insa si celor mari :


Indemn
de Demostene Botez

Cand te duci seara la culcare,
Sa-ti pui o mana sub obraz
Sa te intrebi cu-ngrijorare:
"Ce-am facut eu oare azi"?

O zi trecuta fara fapte
Care sa-ti fi ramas in minte,
In viata ta, e ca o noapte
Sau ca un basm fara cuvinte.

E ca si cum n-ai fi trait,
Si ti-ai pierdut o zi din viata,
Si soarele s-ar fi oprit,
Cazut in somn de dimineata.

Cat timp tu n-ai facut nimic,
Pamantul s-a-nvartit o data,
Si doar nu-i atat de mic,
Si-a dus in spate lumea toata.

Sa-ti fie aceste vorbe-ndemn,
Al vietii tale care vine,
Sa lasi pe unde treci insemn
Ca ai facut si tu un bine.

Si de esti vrednic cum as vrea
Drept semn al timpului prezent,
Tu sa ridici prin munca ta,
Si gandul tau un monument.