luni, 13 aprilie 2009

Un film si-o intrebare

Aseara am revazut pe Prima TV filmul "Misiune in Tara Sfanta". Antonio Banderas este un preot iezuit, chemat sa investigheze un schelet antic gasit in Ierusalim. Indiciile s-ar fi potrivit cu moartea lui Iisus iar personajul nostru este chinuit de teribila descoperire care ar fi putut zgudui religia din temelii.

Si ma intrebam :ce facem cand cineva /ceva atenteaza la convingerile noastre religioase ?
Stim cum sa tinem piept incercarilor, cum sa facem fata cumpenelor, sa punem stavila urzelilor celui necurat si sa nu ne lasam prada lor?
Avem noi o credinta de neclintit?

Marturisesc ca am avut si eu un moment de slabiciune si o umbra de indoiala mi-a intunecat pentru moment gandirea dupa ce am citit "Codul lui Da Vinci ". Am avut si eu o clipa de "si daca"? dar apoi , am reusit sa o alung, mi-am revenit si mi-a fost rusine ca am putut gandi astfel.
Zilnic putem intalni oameni care vor sa ne abata de la Calea cea dreapta, sa ne ademeneasca in diverse secte sau alte religii sau , si mai grav, care vor sa ne convinga ca Dumnezeu nu exista .

Suntem cu totii supusi greselii si ispitelor insa un adevarat credincios, chiar daca e tulburat si pus la incercare,nu se va lasa coplesit ci se va ridica impotriva lor si le va indeparta prin rugaciune iar framantarile se vor risipi.
Un credincios nu are nevoie de dovezi; iar credinta adevarata nu poate fi zdruncinata .

"Fericiti cei ce cred fara a fi vazut "! (Ioan 20-29)


Serge Colbert - The truth will set you free ( "The body "-soundtrack)

(I)



(II)


2 comentarii:

Oana Anca spunea...

Daca am avea credinta cat un graunte de mustar, am putea muta si muntii. Asta e cea mai buna metafora a credintei pe care noi, ca oameni o avem. E atat de mica si atat de fragila. Dar chiar si asa, facem noi pasul minuscul, iar El face pasul cel mare spre noi.
Iti doresc o saptamana care sa te pregateasca pentru Marea Sarbatoare a crestinatatii.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Adevar ai grait ,Oana.
Drum bun si sarbatori fericite in mijlocul celor dragi !