miercuri, 1 aprilie 2009

De pe-o buna dimineata



Uitasem ca odata cu venirea primaverii , undeva cu patru etaje mai jos se aranjeaza o adevarata gradina; ca intre doua siruri de blocuri isi gasesc adapost un petec de iarba verde, arbusti de forsitia, o salcie plangatoare ce-si lasa mangaiate pletele de adieri domoale, ciresi ce-au inceput deja sa dea in floare si par priviti de sus picturi de-le lui Monet trasate intr-o tusa calda.
Si-n timp ce-mi pregateam o cafea de dimineata, m-a atras un ciripit de pasarele si-atunci am privit catre afara. Doi catei se harjoneau pe cel mai bun loc ales dupa o indelungata dezbatere :brazdele cu narcise ale doamnei de la parter ; o alta vecina fusese mai prevazatoare si isi imprejmuise particica cu un gardulet de plasa ce-i ocroteste acum lalelele galbene ce si-au deschis petalele atat de mult de parca ar vrea sa imbratiseze cerul .
Niste gugustiuci se aranjasera pe crengile unui pom trunchiat ca pe-o etajera, sa vada si ei probabil cum e sa stai la bloc si vorbeau intre ei , asa, ca-ntre vecinii iesiti pe balcon . Culmea, in dimineata aceasta in gradinita noastra se pierdusera doi cai - unul alburiu si unul maro ( ca sa stiti unde se afla calul din banc ) .Primul statea lungit pe iarba si-as fi crezut ca e neinsufletit daca n-ar fi cascat in rastimpuri de mama focului si al doilea dormea de-a-n picioarelea .Se pierdusera pesemne de stapan ori cautasera un loc linistit pentru odihna; ori se jucau de-a v-ati ascunselea de 1 aprilie.
E timpul sa-mi mut pe balcon plantele cu floricele rosiatice, scaunelele si masuta de paie, si sa-mi refac locsorul in care seara imi place sa stau sa privesc stelele si sa-mi pun ordine in ganduri sau sa le ametesc mai rau .Nu conteaza.
Un zambet pentru scuza gasita azi de Nico pentru ca a intarziat la servici : "Am visat frumos" .

3 comentarii:

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihaella Gheorghiu spunea...

superb!mi-as dori sa pot sta si eu intr-un fotoliu de paie si sa privesc cerul cu stele in linistea furnizata de greieri.

Martin-Gustav spunea...

"Am visat frumos", mi-a placut, eu i-as fi dat liber toata ziua, poate visul s-ar fi implinit, mai sti?
Taifasul gugustiucilor, ambinat cu salcia "plangatoare ce-si lasa mangaiate pletele de adieri domoale,"completeaza placut acel tablou de Monet zugravit in fond atat de bine de catre tine si viu colorat de trilul pasarelelor ce-si sorb cafeaua de dimineata alaturi de tine:)