luni, 16 februarie 2009

Sopranista

Eram in intarziere ca de obicei dar am putut intra dupa prezentare .Mi-am gasit la repezeala un loc ,fara sa imi dau seama ca nu ma asezasem tocmai bine. In fata mea, randul era plin de copii de 10-12 ani , adusi cu ,,forta “ de vreo doamna profesoara de muzica si lasati nesupravegheati .Copiii se foiau in scaune, faceau glumite , se jucau cu telefoane mobile.

In seara aceea ,in program era o surpriza. Nu auzisem niciodata un contratenor live si eram tare nerabdatoare. Pe scena aparu un tanar de vreo 25 ani, frumos aranjat la costum negru. Cand incepu dar sa cante, toti copiii izbucnira in ras .Caci da, era amuzant pentru ei sa auda un barbat cantand cu voce de femeie. Tanarul nu fu descurajat.Probabil avusese parte de multe astfel de reactii dar stia el efectul ulterior si continua nestingherit. Pe masura ce ascultau, copiii incepeau usor-usor sa se potoleasca. Nu isi mai dadeau coate, chicotelile se risipeau . Era ca si cum fusesera vrajiti de un cant venit de pe alt taram. Stateau cuminti si ascultau .

La final l-au aplaudat prelung –si nu pentru ca ii indemna cineva pentru ca am mai spus ca nu ii avea nimeni in grija ci se simtea ca le-a placut si ei isi doresc acest lucru.

Mi-am adus aminte de aceasta intamplare de acum doi ani (?) pentru ca l-am intalnit joi la filarmonica pe Florin Cezar Ouatu ( acesta este numele contratenorului nascut la Ploiesti ) .

Palmaresul contratenorului este unul de exceptie:
- Premiul pentru cel mai bun contratenor la Concursul international de canto "Francisco Vinas" din Barcelona (Spania), competitie care a reunit in anul 2003 peste 300 de cantareti, respectiv 22 de contratenori din intreaga lume.
- Premiul 1 absolut la Concursul international de canto"Competizione dell Opera" de la Dresda (2004), la care au participat 500 de cantareti din 47 tari.
- Premiul 3 si premiul special la Concursul international de canto "Riccardo Zandonai" de la Riva del Garda (Italia-2005).
-Premiul special al juriului la Concursul International de canto "Hariclea Darclee" de la Braila
- Premiul baroc pentru cel mai bun interpret baroc la Concursul International de canto "Renata Tebaldi" 2005),acest concurs fiind considerat unul din primele patru concursuri internationale de canto din Europa.
- Premiul 1 absolut la Concursul international de canto Premio Sprios Argiris de la Sarzana 2006(Italia).
(2005).

Sursa info aici.

Mi-as dori sa il auzim cantand si la Ploiesti


"Vedro con mio diletto"- Vivaldi
Vedrò con mio diletto
L'alma dell'alma mia
Il core del mio cor pien di contento.
E se dal caro oggetto
Lungi convien che sia,
Sospirerò penando
Ogni momento.

6 comentarii:

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Tzuca Bufnitzuca spunea...

Paul,eu nu spun ca nu ar trebui sa ii aduca.Nu toti sunt la fel de neastamparati .Ar trebui doar sa ii aiba cineva in grija si sa-i domoleasca pe cei galagiosi .

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihaella Gheorghiu spunea...

m-ai facut curioasa.e musai sa ascult pe baiatul acesta.

Laura spunea...

Impresionant!

Ioana C. spunea...

m-ai facut curioasa:)
app de copii , nu degeaba se spune ca muzica e un limbaj universala...e aproape imposibil ca o muzica buna sa nu iti induca niste trairi puternice,indiferent de varsta,caracter...