joi, 15 ianuarie 2009

RE

Zambete si flori pentru doua colege nascute de ziua lui Eminescu; reactia oamenilor din fabrica stropiti cu apa sfintita .O zi inceputa fara vlaga, fara chef de nimic se transforma usor in mai bine .Si mi-am spus ca daca el parintele are atatea probleme cu seful cel mare mai nou inscaunat, eu de ce m-as mai plange ? Dintr-o data gandul de a face o schimbare in viata mea nu mi s-a mai parut potrivnic.Iar propunerea de a lucra pentru o perioada in alta tara mi-a facut cu ochiul. Si am simtit o linistire dupa sfestanie si am crezut cu tarie ca spiritele rele au fugit de printre noi si or sa stea o perioada departe.

Mi-am reluat obiceiuri mai vechi -mi-am sunat prietenii si am mers la fila . E . si D. au sosit pe ultima suta de metri si am intrat la prezentare dar nici un moment nu-mi trecuse prin cap ca o sa dau in sala peste el ,instalat deja , parand de parca era de-al casei pe-acolo.Si nu mi-am putut stapani un zambet larg . Acasa mi-am amintit ce imi spusese parintele despre prioritati in viata si despre bucurii.Pentru o vreme nu am avut parte de ele in acea ordine si am fost nevoita sa imi fac un top al meu iar apoi ,cand venise timpul sa-l rearanjez detronand locul unu in favoarea a ceea ce merita de fapt intaietate , presedintele comisiei de evaluari – obisnuinta – m-a impiedicat s-o fac asa ca lucrurile au ramas neschimbate.Aseara mi-am promis sa incerc mai mult .

"s-adorm tarziu cu tine-n gand ca sa visez de tine"…


Mi-a placut :
Camile Saint Saens - Concertul nr 2 pentru pian si orchestra

25 comentarii:

Anonim spunea...

ia-ma si pe mine la filarmonica!:((

Oana Anca spunea...

La nunta Corinei am intrat in Biserica pe "The Swan"-ul lui Saint Saens...:)

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Ade,
pai facem asa : tu vii la Ploiesti si mergi cu mine la fila, iar eu te vizitez la Bucuresti si ma duci la balet ;).Si putem incerca si un moment artistic asa ,ca intre incepatori :D.Pupici .

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Oana,
Frumos. Eu ascult de o saptamana in fiecare seara cand vin de la servici "Danse macabre".

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Incepatoare? In 2007 " cineva" se lauda cu 12 ani de spectacole la filarmonica si considera ca merita un premiu.

Mihaela Chelaru spunea...

Cat de frumos suna pianul! minunat!!

Tzuca Bufnitzuca spunea...

@ Paul ,asa este.De multe ori uitam de sufletul nostru ,ingrijindu-ne mai mult de cele lumesti.

@Anonimule ,era vorba despre faptul ca Ade ia lectii de balet si eu de pian .Ce sa-i faci ?E mai greu sa intelegi cand intentia este de a arunca cu pietre.Ai mai spus chestia cu laudatul si la postarea ,,Ultima din an III" .Simti nevoia sa te repeti ?Nu ma obosesc sa-ti raspund acolo pentru ca mi-as pierde timpul in zadar .
P.S. Observ ca iti place pe blogul meu.


@Mihaela ,pianul este instrumentul meu preferat.Ma bucur ca ai ascultat particica de concert.

Laura spunea...

Absolut superb concertul. E frumos sa mergi la filarmonica. Eu visez sa merg la un muzical spaniol care va veni in Valencia in urmatoarea perioada - Hoy no me puedo levantar - e pe muzica de Mecano. Din pacate nu stiu daca voi ajunge...

Unknown spunea...

saint saens m-a preocupat prin studentie. ciupeam viniluri de la institutul francez si aveam grija sa le port la vedere cand traversam strada. locuiam intr-o boxa din romana si ascultam "pasarea de foc" cand faceam cartofi pai. desenam pe valkyrii si adormeam pe spargatorul de nuci. cand ma indragosteam asezam acul pe vinilul prafuit al lui rachmaninov. iar cand totul in mine se topea, ascultam cu religiozitate pathetica. aseara am ascultat cu glicemia marita slagarele din nunta lui figaro si cosi fan tutte. mi-am fagaduit ca n-am sa mai citesc si n-am sa mai intervin pe bloguri. dar tu esti frumoasa.

Unknown spunea...

inainte de a ma alunga, o sa-ti fac niste recomandari: asculta simfonia a patra a lui mahler, toata muzica de camera a lui beethoven, finalul fulminant din a zecea de dvorak (am dirijat-o la oglinda - jur), melodia insinuant-repetitiva din neterminata lui schubert, tot musorgsky (cu "promenada" subiectiva din tablourile din expozitie), extaticile dansuri germane ale lui mozart, prokofiev. scuze de imixtiune. dar daca ma ingadui, mi-ar placea sa mai revin.

Anonim spunea...

frumos este concertul

Unknown spunea...

gata, gata, plec, jur! doar o vorba: ceaikovsky are niste suite exceptional de expresive (mai ales prima), asculta-le neaparat si tine-te bine sa nu-ti pierzi graiul. si VAI, era sa uit, daca vrei sa te intalnesti cu dumnezeu, abandoneaza-te lui bach, e mai luminat decat toate veacurile fonice ale lumii.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

@ Laura , si eu vreau sa ajung la muzicalul ,,Mamma mia ( am citit ca tu ai fost ) . Iti doresc sa reusesti sa ajungi la cel spaniol si apoi sa ne povestesti si noua pe blog.

@ Vasile , de ce sa alung un vizitator ? Mai ales cand e o persoana care isi traieste viata in acorduri de muzica ,imi impartaseste gusturile si pe deasupra imi face si recomandari ? Iti foarte multumesc . Pe unele le ascultasem, pe altele le-am trecut pe lista .
Ma bucur ca ti-ai incalcat promisiunea de a nu mai comenta pe bloguri si mi-ar placea sa revii dar nu numai pentru motivul pe care l-ai scapat asa ,la prima vizita .Hai sa privim si dincolo de invelis.
P.S. Am dirijat zilele trecute “Danse macabre” in sufragerie.La oglinda n-am incercat :D.


@Gabi , ce am postat eu pe blog este doar partea a doua a concertului dar pe youtube il gasesti in totalitate.
Multumesc pentru informatie.

Unknown spunea...

draga anielle, am sa profit de degetul intins ca sa-ti iau toata mana. pe filonul muzicii, incearca si alte filme decat cele postate (din care foarte drag imi e "the man of la mancha"), iar primul recomandat este unul foarte iubit de Noica : "les parapluies de cherbourg" (jacques demi). o melodrama duioasa in care toate (absolut toate) personajele canta. parca asisti la un dialog de pasarele :) te va cucerii si muzica dar si decorul exceptional de viu colorat. nici un cadru nu este lasat la voia intamplarii. sau procedeaza altfel: daca strawinsky este recuperat mai tarziu electronic de tomita, tarkovsky, in "calauza" contrapuncteaza bach cu muzica electronica. vreau sa spun ca muzica clasica si cea electronica, nu sunt atat de diferite cum par, chiar sub aparenta de frivolitate a celei de-a doua. daca nu ma crezi, sa urmaresti atenta in "staker" cum zgomotul osiilor drezinei e preluat si sublimat de acordurile fine electronice... vreau sa spun ca lista ta de filme si cea de muzica poate sa se imbogateasca cu noi autori (si filmele au autori, nu uita)...
si sper sa nu-ti par arogant cu aceste mici recomandari, am facut-o pur si simplu pentru ca esti frumoasa.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Vasile,am fost atat de ocupata incat nu am putut sa raspund. Faptul ca ai pasit in ,,gradina " mea si ti-ai rapit din timp sa -mi citesti impresiile si apoi m-ai indemnat sa-mi imbogatesc lista de muzica si filme nu poate decat sa ma bucure.Iar felul in care iti prezinti propunerile ma incita sa le caut si sa le ascult/vizionez .
P.S. Renunta ,te rog la aprecieri referitoare la aspectul fizic .Nu m-am considerat niciodata frumoasa .Doar draguta . Si nu cred ca acesta ar trebui sa fie subiectul discutiei noastre.In plus ,ma ,,urecheaza “ anonimii .

Unknown spunea...

si eu sunt un anonim. "vasile" este un nume de imprumut, iar daca am dedus bine, avem acelasi nume. imi retrag orice apreciere magulitoare legata de fizic. ai dreptate, esti o urata..

Unknown spunea...

si un scrupul suplimentar dupa apostrofa anonimului: "stalker", in loc de "staker" (tradus la noi drept "calauza", termenul fiind "inventat" de fratii strugatky in "picnic la marginea drumului", nuvela sf dupa care s-a facut ecranizarea). o metafora despre credinta si drumul pana la ea.

Laura spunea...

Anielle, Mamma mia! e superb. Iti doresc sa reusesti sa il vezi cat mai curand pe scena. Filmul l-ai vazut? Eu cred ca a fost foarte bun. O seara frumoasa! :)

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Vasile (sau doresti sa nu mai folosesti numele de imprumut ?) ,
Vad ca ai sarit in cealalta extrema :d.Nu-i bai .Prefer “aprecierea “asta negativa pentru ca stiu ca nu e intemeiata ,decat una super magulitoare ce poate isca diverse interpretari .

Revenind la oile noastre –sunt multe filme pe care imi doresc sa le vad .Am o buna prietena peste ocean care imi trimite din cand in cand un titlu de film (o melodie sau o poezie scrisa de ea) si insista sa –l vizionez ( ascult/citesc) si sa-mi spun parerea dar eu n-o fac niciodata atunci cand mi-o cere ea .Pentru ca nu reusesc .De parca se pune la cale o conspiratie generala pentru a ma impiedica. Dar se intampla insa in momente cand ma astept mai putin ,si simt ca acel film era exact ceea ce aveam nevoie in acel moment –se potrivea ca o manusa situatiei mele ,imi oferea raspunsuri , sau pur si simplu imi crea o stare de liniste .
Mi-am promis de multe ori ca o sa vad “Calauza”dar poate n-a sosit timpul .
Zilele astea m-am intors super-obosita de la servici si nu s-ar fi potrivit mai nimic. Poate doar o comedie lejera care sa –mi descreteasca fruntea ,sa nu-mi ceara o atentie deosebita si sa adorm fara parere de rau cand intr-un final m-as fi declarat invinsa in lupta cu somnul .

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Laura ,
Am vazut filmul vara trecuta dupa ce am citit despre el pe blogul tau .Mi-a placut mult. Tu esti "de vina "! :)

Unknown spunea...

cred ca in general oamenii se apropie cu greutate de filmele care ii solicita, iar rebusurile lui tarkovsky au un supliment de dificultate. inteleg si nu insist. dar pt ca pofta vine mancand, atunci intalneste-te relaxat cu o comedie absolut delicioasa cu robert redford si jane fonda (urata urata urata!)"descult in parc", o poveste faina dar cu talcul ei (daca nu cumva l-ai vazut si eu fac aici pe desteptu). si-ar mai fi un altul de acelasi scenarist (numele imi scapa) "adio dar raman cu tine" cu richard dreyfus in mare verva. amandoua sunt filme vechi (anii 70) dar minunat de actuale. sau uita-te din nou la "luminile orasului" al lui chaplin, genial, perfect (e si in topul 10 al lui tarkovsky). de cate ori il vad, ma minunez de consistenta melodramei turnate acum un milion de ani si tot in perioada unei crize (probabil ca si noi autorizam una, o criza de repere). in fine, sugestia ar fi sa te lasi sedusa si de peliculele clasicilor. n-o sa ai decat de castigat.

Unknown spunea...

I confess: "vasile" este o identitate castigata de curand si pur intamplator. imi este draga pt ca-mi aminteste de un unchi foarte iubit, disparut cu ani in urma.

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Vasile (D.),o sa-ti raspund cand o sa am putintel timp liber.