miercuri, 6 august 2008

Meloterapie

AMR 2 zile pana la concediu si tensiunea creste,toata lumea este nerabdatoare. Dar parca acum pe ultima suta de metri problemele se inmultesc, totul se intampla cu repeziciune, toate sunt urgente si de aceea exista riscul de a face greseli . In 8 ani nu mi s-a intamplat decat de cateva ori iar odata am comis-o grav ( un pret exprimat in Euro nu in lire sterline insemna o diferenta de 45 000 E !!! pana la urma totul s-a rezolvat dar nici nu mai vreau sa imi amintesc in ce stres am stat ).

Sunt constienta ca ceea ce fac eu nu e munca doar pentru o persoana dar seful meu, obisnuit cu faptul ca ma descurc intotdeauna si nu ma plang nu-si mai da seama de fapt cat de greu a devenit pentru mine si ce responsabilitate apasa pe umerii mei .Ma intreb insa cat o sa mai pot continua asa .Sper intr-o schimbare in septembrie, cand ne vom muta la noua fabrica si vom face o alta organizare.
Pana una-alta ,ajung acasa ca si cum m-ai lovit cu o bata de baseball in cap.

Cel mai bun remediu (pe care l-am descoperit de mai bine de un an ) este sa ma intind pe canapeaua mea imitatie de piele si sa ascult nici prea tare nici foarte incet Concertul nr 3 pentru pian si orchestra de Beethoven.De obicei reusesc sa adorm la sfarsitul concertului sau, daca mai am si alte planuri, ma ridic plina de energie ca si cum starea de nervozitate, oboseala si stresul nici nu existasera cu o jumatate de ora inainte.
Acest concert mi-a intrat la suflet si nu exista riscul de a ma plictisi (s-ar fi intamplat pana acum ).
Binenteles ca ,,reteta" mea nu se poate aplica tuturor persoanelor. Merita insa incercat ;).

Armonia sunetelor poate scoate oamenii din stari de angoase, frustrari, le da incredere in viata, ii fortifica. In mitologia greaca sunt prezente intamplari din viata zeilor in care boala este alungata cu ajutorul muzicii. Zeul Asclepios, zeul medicinii tamaduieste suferintele oamenilor apeland la muzica, iar Herodot recomanda muzica ca forma deosebita de tratament. Plutarh aminteste de muzicianul Thaletas din insula Creta, care ar fi "curatat" Sparta de ciuma, cu ajutorul muzicii, iar David a reusit sa il vindece pe regale Saud cu ajutorul cantecelor la harpa. Dacii practicau descantece pline de mister, utilizand melodii care amplificau sugestia provocata prin cuvinte.
Sursa: terapia prin muzica

Concertul nr 3 pentru pian si orchestra-Beethoven




Concertul integral

1 comentarii:

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Vai, Eddie, si eu care voiam sa se inteleaga altceva din ,,alte planuri " !M-ai dat de gol :p:D.
In legatura cu acest concert -e adevarat ca de fiecare data il poti auzi altfel in functie de imaginile sau gandurile care ti se succed in minte dar de cele mai multe ori eu reusesc sa ma gandesc la ...nimic.Problemele se indeparteaza usor si apoi se dizolva in acorduri iar toata atentia mea se concentreaza asupra armoniei muzicii .Mi-ai spus ca ai ascultat concertul .Poti cauta si un altul.Astept sa imi povestesti daca reuseste sa aiba acelasi efect asupra ta (pentru asta trebuie sa iesim la suc,binenteles ;))