luni, 30 august 2010

Eforie Nord.
Întâlnire cu plaja după cel mai lung drum la care m-am încumetat până acum cu Dănica. Dezamăgire. Nu aveai loc să întinzi o batistă, să arunci o scobitoare, să stai într-un picior sau pe-o parte. Burdihane părpălindu-se la soare fără grija de a-şi da un strat de smac protector, copii molfăind porumb de la ambulantul ce urla în gura mare rime arareori amuzante, femeile care îşi storceau sutienele când ieşeau din apă de parcă alăptau (îmi place chestia asta), bărbaţi tatuaţi ( ce plăcere o fi să îţi scrii numele pe piept sau să îi declari dragostea Lenuţei pe braţul tău forever? ), foşgăitul şlapilor târâţi alene pe alea cimentată după o zi de plajă, saltelele noastre dispărute de pe şezlong ( culmea tupeului- să furi de la romalezi).


Avem di tăti

Preocupari de litoral:
- glojgăit seminţe si degustat vişinata de la Călin pe balansoarul din curte în salopeta ce mă făcea în viziunea lui marinarul-deţinut
-rezistat tentaţiei la lucruri interzise - M-a măcinat mult. Voiam s-o fac. Să mănânc o shaorma. Dar totuşi am găsit puterea să mă abţin. . N-a scăpat hamsia cu lămâie şi berea rece păstrată între picioare pe nisip la umbră după ce m-a bătut Andrei la table şi a trebuit să fac cinste.
-nopţi albe voite sau nu, colectat fetele ca o cloşcă grijulie de prin bar după ce o cam luasera pe arătură şi amuzamentul băieţilor care m-au poreclit după această păţanie ,,mami".

-dezastrul din camera de la mansardă, înjurăturile fetelor după ţestele izbite în tavan şi dansul piticului născut din ciudă şi prezentat la ,,Yaht club"

-telefon pe silent, lipsă internet, trezirea ca boieru' la ora preferată, dans în plină stradă pe ritmuri peruane. Minunata stare de ,, dolce far niente".
-momentul inexplicabil de la gară când m-am dus cu Mădă să îşi ia bilet. Era cam 8, între zi şi seara, lume multa aşteptând cu calm trenul ce avea să îi poarte către casă. O tâşnitoare răcorea peronul; şi atunci am simţit că aparţin acelui loc. Mai fusesem candva acolo, într-o altă viaţă. Nu pot explica. Cert e că nu mă puteam desprinde de el . Am plecat şi m-am întors. Am încercat să îl surprind cu aparatul dar nu s-a lăsat captiv. Era doar pentru mine. Mădă a râs când m-a văzut cu lacrimi în ochi.


Mamaia. Tan-Tan. Figuri în soare. So what ? Decât jeg şi ţigăneală...O trompetă răsuna la apus. O floare îşi găsea loc într-un păr tapat, nişte băieţi serveau şampanie printre baldachine albe. Eu mă uleiam şi îmi pregăteam cerceii voluminoşi din geantă pentru şedinţele foto artistice spre chinuiala băieţilor noştri (nu aşa, ţine-l invers, mai fa-mi una din profil! )

-lucruri nebuneşti -baie în mare noaptea. Teamă îmbinată cu adrenalină, meduze fluorescente, nocturici am aflat că se numesc, o senzaţie electrizantă, imposibil de descris. Am uitat că alături aveam un june de Constanţa. M-am întors pe mal să savurez clipa, să realizez momentul magic ce-mi fusese dat să-l trăiesc.
Apoi am dansat frenetic, acrobatic pe mânerele canapelelor încă ude de la ,,Cucaracha".
- inabordabil egal fiţos? întreb şi eu. Dacă e aşa, ei bine, m-am hotărât eu la mare să fiu fiţoasă.

-Megalos, DJ Olix şi Partidul Kiss fm, marea zărită prin ferestrele largi în timp ce ţopăiam de am rupt sandalele (vorba Andreei) şi răsărit înfrigurat după două ,,sex on the beach"(barmanul nu s-a prins când i-am făcut comanda şi mi-a adus cocktail:P).

Întoarcerea.
- o maşină plină cu gagici zglobii, chiuituri, veselia soră cu nebunia când tristeţea că părăseam marea ne unea şi mai mult, popasurile dese pentru ţigară, vin şi dans nimerind odată în dreptul unui castel în curtea căruia trona o umbrelă pe care scria mare ,,Fernando Raul".
-Înţepături rautacioase evaporate, nervii creaţi de aşteptări uitaţi, tensiuni disipate.
Cine ar mai vrea să repete experienţa dintre cei 13 aventuraţi/vânturaţi pe la mare în această călătorie a noastră? Probabil că toţi .

0 comentarii: