marți, 29 iulie 2008

Vacanta nedorita

S-au incheiat 4 luni de cand iau lectii de pian. Pare destul de mult 4 luni insa dupa un simplu calcul , mi-am dat seama ca n-am fost la cursuri decat de 16 ori a cate maxim 30 minute ceea ce insumeaza doar 8 ore !!!
In tot acest timp am reusit sa invat notele din 4 octave - adica sa le recunosc pe partitura si sa le gasesc destul de repede pe clape .

Lectia de ieri a fost despre masura si valorile notelor:
-cifra de sus de langa cheia sol arata numarul de timpi dintr-o masura
-cifra de jos arata valoarea unui timp
-valorile notelor: nota intreaga = 4 timpi ;doime = 2 timpi ; patrime = 1 timp; optime = 1/2 timp ; saisprezecime = 1/4timp
- pauza pentru fiecare tip de nota se noteaza diferit
- numaram: u-na ,do-ua ,tre-ie , pa-tru ,cin-ci( cu accent pe ci) , sa-se
-punctul langa nota prelungeste sunetul cu jumatate din valoarea ei (invatasem si de punctul de sub nota -staccato= scurt)

N-am inteles mai nimic cand a trebuit sa exersam . Ori nu mi s-a explicat prea bine, ori sunt eu prea grea de cap. Sau hai sa punem totul pe seama stresului si oboselii acumulate in aceste saptamani la servici .
Am inceput din nou sa ma vait ca este greu dar profa mi-a amintit ca asa am spus la inceput si despre notele din celelalte octave.
Ne revedem pe 1 septembrie.
Am un sfat pentru cei care doresc sa invete sa cante la pian (am vazut ca au,, aterizat "cativa pe blogul meu) : luati-va instrument. Nu va ajuta cu nimic teoria daca nu exersati acasa .

Si pentru ca am luat o pauza de la cursuri,o sa cant azi ,,Banu Maracine" de voie, asa, dupa ureche,fara masura ,ca de vacanta .

5 comentarii:

Liz spunea...

Mai tii minte cand ne-ai anuntat ca ai inceput cursuri de pian si toata lumea te felicita pentru curaj... si iata ca au trecut 4 luni si-ti meriti prima vacanta...chiar nedorita...
Cand vad un pian imi amintesc de tine...:) si-apoi invariabil mi te imaginez cantand intr-un film de epoca...:) Sper sa te-nveseleasca imaginatia mea putin turbata...

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Da, Liz, imi amintesc si a insemnat mult pentru mine incurajarile voastre.
Sora mea ma intreba daca nu cumva m-am plictisit si vreau sa renunt .In nici un caz!

Iar imaginatia ta m-a surprins placut.De parca ai stiut ca mi-as fi dorit sa fiu actrita si sa joc in filme de epoca ! :)

Corina Rediş spunea...

Sunt mandra de tine si tare bucuroasa! Abia astept sa ma acompaniezi intr-un recital... ce zici? :)

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Corinne,
Ce pot sa spun ?E un vis frumos .Dar nu irealizabil:).

Anonim spunea...

Ca sa renunti la asa ceva trebuie sa gasesti ceva care sa te atraga mai puternic. Totusi ai fi putut incepe sa studiezi notiunile de teorie muzicala cu un alt instrument mai putin complex si mai usor de purtat cu tine. De exemplu flaut sau blockflote.