luni, 18 mai 2009

Turneul National " Stradivarius" 2009

-Cumparata de statul roman in 1958, Vioara Stradivarius-Elder a apartinut pana in 1997 maestrului Ion Voicu. In urma concursului organizat in 2007 de Ministerul Culturii, violonistul Alexandru Tomescu a primit dreptul de a canta la acest instrument pentru urmatorii 5 ani.

- Vioara a fost realizata in anul 1702, fiind una din ultimele 10 viori din lume semnate de Stradivarius si aflate inca in stare de functionare.

- Urmand exemplul violonistului american Joshua Bell, Alexandru Tomescu a facut un experiment sustinand un recital timp de 35 minute in statia de metrou Piata Victoriei din Bucuresti.

-Turneul National Stradivarius 2009 - a constat intr-o serie de 15 recitaluri ale violonistului Alexandru Tomescu alaturi de pianistul Horia Mihail. Turneul s-a combinat cu o campanie sociala dedicata ajutorarii celor peste 80 000 persoane cu deficienta vizuala din Romania .

-Evenimentele au avut loc in Bucuresti la Ateneul Roman si in alte orase in perioada 14 aprilie - 16 mai 2009.
Din pacate , Ploiestiul nu a facut parte din lista oraselor privilegiate asa ca am urmarit de acasa, multumita postului TVR Cultural.

Mi-a placut :

Jules Massenet -Meditatie din opera "Thais"

6 comentarii:

pantacruel spunea...

insemnarea ta mi-a adus aminte de o secventa din copilarie, cand ascultand la pick-up anotimpurile lui vivaldi (mai aveam elvis si tudor gheorghe; eram un limitat, ce sa fac...) le tot spuneam alor mei ca vreau o vioara.

din fericire, am gasit un binevoitor care m-a convins ca mai degraba ajung sa cant ca frank sinatra decat sa invat cu arcusul :)

Mihaella Gheorghiu spunea...

te inalta.simti ca se schimba ceva in tine.

Geanina Codita spunea...

am ascultat cu placerea copilului cand primeste in dar ceva, cu acea bucurie pe care o exprima fata lui inocenta.Multumesc.

https://incertitudini2008.blogspot.com spunea...

Atat de frumos!
mi-ai adus clipe de duioshie.
Itzi multzumesc mult!

razvan spunea...

Cred ca vioara, spre deosebire de alte instrumente....iti poate genera trairi deosebite, atunci cand o asculti:)

Depinde si cu cine o asculti:)

Anniele, ti-am scris pe mail, dar probabil ca nu ai avut timp sa imi raspunzi.

Pe curand!:)

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Pantacruel,
Si ce s-a intamplat mai departe? Fusese doar o dorinta de moment , s-a concretizat sau inca o pastrezi undeva acolo, intr-un ungher ?
Si eu am avut o " binevoitoare " care a spus ca or sa mi se lungeasca degetele daca o sa cant la pian adica nici macar sansa sa cant dupa ureche nu mi-ar fi dat ci voia sa ma indeparteze definitiv de acest instrument :p.


Mihaella,
E adevarat,conditia e sa iti gasesti 5 minute si sa asculti cu sufletul.


Geanina,
Citind comentariul tau mi-am adus aminte de un copilas pe care l-am vazut acum doi ani intr-o sala de concert ascultand orchestra aproape nemiscat, absorbit de muzica. Asa ca noi ne putem bucura ca niste copii care primesc o jucarie si unii dintre ei , ca niste oameni mari.


Incertitudini,
Bine ai venit si te mai astept si eu .

Razvan,
Nu e un “must “ pentru mine auditia alaturi de cineva. Sunt de acord ca iti poate crea o alta stare dar trebuie sa invatam sa ascultam si sa ne bucuram de muzica chiar si singuri.
Cat despre timpul meu liber –acesta este din ce in ce mai putin (dupa cum s-a putut citi intr-una din postari; chiar si raspunsurile mele pe blog intarzie sa apara ) .Cred totusi ca discutiile noastre ar trebui sa se limiteze la comentarii pe blog . De acord? Cand mai postezi ceva ?