marți, 17 iulie 2007

visul meu incepe cu viza


Nu mi-am dorit foarte mult sa merg in America ...imi era chiar indiferent daca plec sau nu... Insa nu o mai vazusem pe thea de atat de mult timp ...si ea insista sa ma duc si sa ne berleuzim impreuna .Imi promisese ca o sa faca un program frumos , ca o sa vedem multe locuri interesante . Mai ales ca oamenii aia la care sta au fost atat de draguti sa-mi trimita o invitatie: ,,you are welcome to stay in our home " !
Am inceput sa ma gandesc mai mult ...parca ideea imi suradea ....toti prietenii mei care auzeau ca vreau sa plec in NY raspundeau cu un ,,wow " ! Dar ca sa pleci , iti trebuie viza . Asa ca am anuntat la servici ca o sa lipsesc ..putin si m-am dus la ambasada .
L-am luat pe tati cu mine pentru ca se plistiseste toata ziua acasa si pentru ca ...stie mai bine decat mine Bucurestiul !
Ma asteptam la mai multa strictete ...imi inchipuiam ca o sa vad americani pazind usile inarmati pana in dinti ca in filme insa am fost dezamagita sa vad cativa baieti care ..se uitau dupa fete !

A durat ceva .Tipul din strada era cel mai rau .Mic si rau . Striga la noi sa nu blocam trecerea pietonior si ne aranja in sir indian. Dupa care a urmat controlul corporal si al gentilor ( ca la aeroport ) ....slabutz zic eu ..daca nu-i spuneam eu ca am telefon nu sesiza.

Am trecut la alt rand ca sa ni se verifice actele . Erau la ghisee niste romani foarte draguti ,atenti . Nu-mi lipisem poza pe formular dar au facut-o ei .

Am trecut in alta incapere si am asteptat .
Ma imbracasem office ca sa fac impresie buna.Imi stersesem seara unghiile rosii si -mi prinsesem parul intr-un coc. Eram totusi linistita .daca nu iau viza, ma duc la mare ! Am vazut mai multe persoane in varsta refuzate inaintea mea....Am vazut o doamna care voia sa se duca la nunta fiului ei si era pentru a doua oara cand nu i se permitea sa plece ..am vazut un domn care incepuse sa tipe dupa ce i se luasera amprentele si i se inapoiasera actele pe motiv ca are dreptul la 3 minute de interviu ! I-a explicat cineva ca acolo e doar amprentarea nu interviul . S-a linistit dar deja reusise sa atraga priviri ..nu voi stii niciodata daca i s-a dat sau nu viza ( asta este unul dintre defectele mele - sunt foarte curioasa ) .

Ochisem o doamna consul foarte gretoasa si expeditiva la ghiseul nr 6 . Imi doream sa nu se elibereze ea cand imi venea mie randul . De aceea am ramas un pic blocata cand am auzit ca e disponibil ghiseul nr 6 !! M-am uitat in spate ,la colegii de ,,suferinta " ca sa -mi confirme ca da, am auzit bine.

Uf , trag aer in piept si pasesc catre ghiseu . Imi doream sa fi picat la dl consul care parea atat de calm si intelegator ...dar nu era ziua mea norocoasa , ma gandeam eu .

Buna ziua ! imi spuse ea foarte dragut. Crezi? ma gandeam eu ...

Interviul meu nu a durat decat un minut !!! Timp in care doamna m-a intrebat in romaneste unde ma duc, pentru cat timp si ce functie am .

Incepusem sa-mi fosnesc documentele din mapa ca sa-i certific ce spuneam dar ea vorbea de mult singura ....ma ruga sa vin a doua zi la ora 3 .Mi-a dat un biletel albastru cu un nr de ordine .

A urmat un alt moment de blocaj ../asta pentru ca nu -mi venea sa cred ca am luat viza atat de repede. Eram emotionata .Imi venea sa plang.

La iesire l-am revazut pe tipul mic dar rau .Am lasat la vedere biletelul albastru ...asta ca sa stie cu cine are de -a face : cu o posesoare de viza !! :)


Aveam examen la facultate in aceeasi zi si apoi iesire cu colegii la bere pentru ca se termina sesiunea. Nu m-am mai dus . Am tinut-o glont catre servici pentru ca la urma urmei , din salariu imi plateam placerea de a vizita America !!

A doua zi m-am dus mult mai relaxata sa iau pasaportul .Am viza pe 10 ani !!! Si abia astept sa plec !

Ma gandesc cu mare bucurie ca o sa vad o alta lume .Multi prieteni mi-au spus ca americanii sunt cam aiuriti .Dar nu conteaza .O sa fie o experienta. Frumoasa,sper eu .

0 comentarii: